PRO TAPIOLA - Tapiolan kansallismaiseman puolesta

suunnittelijat kyllä osaavat- kunhan tilaaja antaa oikeat speksit
Vieras

/ #17 Kaupungilta puuttuu kokonaisnäkemys Tapiolasta

22.10.2010 17:02

vieraalle voisi vielä kommentoida että maksamme veroillamme hurjan paljon konsulteille, jotka suunnitelmia tekevät. heillä on kaikki tarvittava tieto moninaisista teknisistä ja toíminnallisista yms rajaehdoista miltä pohjalta suunnitelmia voidaan laatia. on törkeää edes ehdottaa, että asukkaiden/maallikkoiden pitäisi itse alkaa suunnittelemaan näinkin kompleksisia keskustoja! mehän kaikki maksamme jo suunnittelusta jatkuvasti (vaikka tässä kyseisessä kaavaehdotuksessa osan suunnittelusta on oman rakennuskompleksinsa osalta maksanut kiinteistönomistaja, on kokonaisuuden yhteen nivominen maksanut veronmaksajille sekä konsulttipalkkioina että virkamiestyönä)
ymmärtääkseni Kilta peräänkuuluttaa sitä, että jotta alueeseen perehtyneet suunnittelijat voisivat suunnitella jotakin parempaa kuin nyt esitetty, täytyisi kaavoittajan eli Espoon kaupungin asettaa suunnittelulle perusperiaatteet ja sitouttaa osasuunnitelmia laativat yksityiset kiinteistöomistajat suunnitteluttamaan rakennuksensa tässä kaupungin antamassa Tapiolalaisessa hengessä. suunnittelijat kyllä osaavat, kunhan heille annetaan oikea briiffi! nyt on menty väärästä suunnasta puuhun eli alettu tunkemaan maksimaalinen määrä kuutioita mahdollisimman pienelle tontille, kun olisi pitänyt ensin päättää, miten iso ja minkä luonteiden massa Merituulentien päälle on kaupunkikuvallisesti ideaalista rakentaa