Emme äänestä sukupuolineutraalia avioliittoa kannattavia

Vieras

/ #465

24.10.2010 10:43

88,

En todellakaan ole koskaan ajatellutkaan, että omalla mielipiteelläni tai uskomuksellani olisi vaikutusta teidän mielipiteisiin, kuten ei teilläkään ole minun mielipiteeseni vaikutusta. Omasta uskomuksestani en kauhean mielelläni puhu, koska en itsekään tässä vaiheessa oikein tiedä mihin uskon. Uskon kaikkeen hyvään, rakkauteen, oikeudenmukaisuuteen ym, jota ohjaa jokin korkeampi voima. En vain tiedä mikä, ainakaan vielä.

Ajattelen asioita sen verran tunnepohjalta ja luotan vaistooni oikeasta ja väärästä. En ole oikeastaan koskaan uskonut kristinuskoon. Kaikesta rakkaudesta puhuminen ja toisen kohteluun perustuvista ohjeista olen saanut irti eniten. En kuitenkaan pitäisi Raamattua oppaanani, koska no se on loppujen lopuksi vain kirja. Ajattelen mieluummin omilla aivoillani, otan asioista selvää ja teen päätöksiä sitten näiden tuntemuksien pohjalta, mutta en voisi sanoa sitäkään ettenkö uskoisi johonkin.

Teidän kannan kyllä ymmärrän, mutta itse en voisi yhtyä tähän mielipiteeseen, koska omasta mielestäni tärkeämpää on rakastaa ja etsiä itseään, kuin tuomita jotakin sellaista, mitä omasta mielestäni ei voi tuomita. Toisaalta, joku löytää itsensä tulkitsemalla Raamattua ja lukemalla ja noudattamalla sitä, toiset eivät ja se siitä.