Vetoomus Kiveriön koulun säilyttämisen puolesta

"Äly hoi, älä jätä"

/ #31

05.02.2012 10:38

Kiveriön koulun sisäilmaongelmille olisi helppo ratkaisu, kun entinen yläaste otettaisiin käyttöön ja koko koulu siirtyisi sinne siksi ajaksi, kun uusi koulu rakennettaisiin.
Lapsille mahdollistuisi kävelymatkan päässä oleva koulu, kaupunki säästäisi kuljetuskustannuksissa ja sisäilma olisi puhdas.
Ainoa mikä tämän mukamas estää, on se, että kaupunki on "myynyt" tilat Päijät-Hämeen koulutuskonsernille, jossa nykyisin toimii sen johto.
Kaupungissa sanotaan olevan "kriisitilanne" useiden homekoulujen vuoksi.
Kriisitilanteessa olisi järkevää ja yksinkertaista "ostaa" tilat takaisin kaupungille, tähän varmasti Päijät-Hämeen koulutuskonsernin lapsiystävälliset johtajatkin suostuisivat.
Lapsissahan on tulevaisuus! Toivoisin kaupungilta ja koulutuskonsernin johdolta vastauksen, miksei tämä järjestely onnistuisi, ainakin minun on sitä erittäin vaikeaa ymmärtää.
Kriisitilanteissa on aikuistenkin pakko tehdä vaikeita ratkaisuja ja tässä tapauksessa luulisi sen olevan helppoa, kun on sentään lapset kyseessä! Kaiken lisäksi kyseessä koulutuskonserni, jonka nimenomaan pitäisi tehdä työtä lasten ja nuorten hyväksi. Toivon siis heiltä oikeaa ratkaisua Kiveriön koulun kohdalla, kiitos.