Pro Virranpuisto

Adressin tekijä

/ #14 Tiina-Liisalle

05.02.2012 11:27

Joskus pelkkä "pusikko" sellaisenaan toimii mainiona paikkana virkistäytyä ja on avoin kaikille käydä nauttimassa luonnosta.
Metsikkö epäilemättä kaipaa perkausta ja talvikäyttöä ajatellen pitäisi saada joku toimiva systeemi että puistoon yleensä pääsee: ideoita otetaan vastaan.

Iisalmi on pikkukaupunki. Tästä ei saada metropolia millään ilveellä eikä keskusta-alueen tiivis asuttaminen ei tuo mielestäni erityistä lisäarvoa kaupungille. Luonnonvarainen puisto on jo olemassaoleva valtti, jota kehittämällä saadaan elävyyttä kaupunkikuvaan mikäli sellaista halutaan. Tosin olen sitä mieltä, että kaikkea ei tarvitse innokkaasti "rakentaa ja kehittää", riittää mainiosti että on luonnonvarainen puisto. Jääköön ihmisten mielikuvituksen varaan miten sen ottavat käyttöönsä.

Päivänselvää on että Virranpuiston rakentaminen toisi liikennejärjestelyihin muutoksia ja kaavoitussuunitelmissa mainitaan pariin eri otteeseen "massiivinen rakentaminen" :(

Mutta tosiaan, kannattaa lukea tämän päivän lehti. Asiamme on saanut paljon kannatusta siellä ja tällä hetkellä allekirjoituksia adressissa on 139.

On kurjaa jos kaupungin maine riippuu kerrostalorakentamisesta, luulisi valtteja olevan pikemminkin jo olemassaolevat valttikortit; luonnonkauneus ja vehreys.
Ja onhan meillä täällä hienojakin asuinalueita ja taloja, vasta rakennettuja. Ovat toki aika arvokkaita ja tuskinpa tämä puiston rakennushanke kerrostaloineen on perusduunarin saatavilla.

Puiston tuhoaminen on Iisalmelle kaikkea muuta kuin hyvää PR:ää.