Pro Virranpuisto

Virranpuisto on yksi Iisalmen keskustan alueen kauneimmista puistoista. Paikka on tavallaan sisääntuloväylä kaupunkiimme ja varsinkin kesäisin mielettömän upea paikka käydä piknikillä, pelata minigolfia tai muuten vain ulkoilla. Paikalla viihtyvät myös kalastajat, koska nimensä mukaisesti puisto sijaitsee aivan Paloisvirran vieressä.

Iisalmen kaupungin viranomaiset ovat nyt ryhtyneet valmistelemaan kaavamuutosta, joka sallisi alueelle asuintalorakentamisen. Idea on järjetön.

Puisto tuhoutuisi ja maisema menisi lopullisesti pilalle. Kaikille vapaa puisto tulisi vain pienen ihmisryhmän käyttöön. Lisäksi lähellä oleva kotiseutumuseo kaipaa suojelua rakentamiselta. Kotiseutumuseo ei ole kovin "kotiseutu", jos vieressä nököttää kerrostalo.

Nykyinen kaava sallisi hotellin rakentamisen alueelle, mikä sekin on ideana järjetön.
Postikorttimaisemaa ei pidä pilata hotellin saati asuintalojen vuoksi. Luontoa pitää suojella ja Iisalmelle ominainen puistomaisuus ja vehreys pyrkiä säilyttämään.

Virranpuistoon rakennettavat asuintalot tuhoaisivat alueen idyllin lopullisesti ja ulkoilualue, joka on erittäin siisti, poistuisi kantakaupunkilaisten käytöstä. Puistot kuuluvat kaikille, Iisalmelaisille. Ei anneta kenenkään ajattelemattomuuttan tuhota maisemaa ja idylliä, joka meillä vielä on.

Jos olet Virranpuiston suojelun puolesta, kirjoita nimesi adressiin.

Valtuuston kokous, jossa Virranpuiston kohtaloa setvitään, on 20.2.2012 jolloin adressi luovutetaan. Jos joku haluaa tulla kanssani tämän antamaan virkamiehille, se sopii vallan hyvin. Mitä enemmän, sen parempi?