Vastustamme oikeuden päätöstä palauttaa amerikanbulldoggi, sitä parvekkeelta roikottaneelle omistaja

<3
Vieras

/ #468 Järkyttävää

28.10.2010 22:32

Lukiessani ensimmäisen kerran Muffesta minut valtasi kuvottava olo ja ymmärsin, että tällaista oikeasti tapahtuu. Pahinta on se, että eläimet ovat täysin puolustuskyvyttömiä, eivätkä ymmärrä miksi niitä satutetaan. Olen sanoinkuvaamattoman pettynyt ja järkyttynyt siitä, miten epäinhimillisesti Suomen oikeuslaitos päätti Muffen palautettavaksi ihmiselle, joka aiheutti sille valtavaa tuskaa ja kärsimystä.
En voi arvostella tätä miestä ihmisenä ja sanoa miten hänen tulisi teostaan kärsiä, mutta sen pitäisi jokaisen Suomen kansalaisen ymmärtää, että teko oli ehdottoman väärin ja rangaistava teko. Vähintä, mitä oikeus olisi Muffen vuoksi voinut tehdä, olisi ollut ehdoton eläintenpitokielto tälle kyseiselle eläimen kiduttajalle. Muffe on viaton elävä olento, joka on saanut kärsiä suotta sen vuoksi, että ihminen ei ole osannut käsitellä ja kouluttaa sitä toimimaan oikein. Se on tuntenut samalla tavoin kipua kuin ihminen tuntee ja varmasti ollut äärettömän peloissaan roikkuessaan rautakettingin päässä taistelemassa jokaisesta hengenvedosta elääkseen. Ketju on syöpynyt hitaasti Muffen ihon ja lihan läpi sen yritäessä pakokauhun vallassa avuttomana päästä irti, jotta kipu loppuisi. Voimme vaan arvella, millaiset henkiset vauriot tapahtuma jätti Muffelle. Se tulee varmasti aina muistamaan mitä ihminen teki sille ja todennäköisesti tulee puolustamaan itseään keinolla millä hyvänsä, jotta se ei toistuisi. Tämän täytyi olla viimeinen kerta.
Aion todella tehdä kaikkeni, jotta Muffe pääsee uuteen hyvään kotiin tai lepäämään rauhassa taivaankotiin, jos muuta vaihtoehtoa ei ole.
Ihailen ihmisiä, jotka facebookissa ovat lupautuneet vaikka väkipakolla hakemaan Muffen turvaan, olette ihailtavan rohkeita! Tärkeintä on, että Muffe pääsee turvaan.