Vastustamme oikeuden päätöstä palauttaa amerikanbulldoggi, sitä parvekkeelta roikottaneelle omistaja

Vieras

/ #519

29.10.2010 02:43

Ja ikävä kyllä näiden koirien elämä on lopullisesti pilattu. Eläin, jota on kohdeltu näin kaltoin muistaa sen koko loppu elämänsä, eikä koskaan enää tule luottamaan ihmiseen vaikka sitä kuinka rakastettaisiin.
Olen ollut kahden koiran kanssa tekemisissä, jotka kärsivät aikaisempien omistajiensa kiusaamisesta ja rääkkäämisestä. Toinen oli 1, 5 vuotias Dobermanni ja toinen oli 1, 5 vuotias Rottweiler, molemmat uroksia. Molemmissa tapauksissa koirat inhosivat sellaisia ihmisiä, jotka muistuttivat entisiä omistajiaan eli miehiä ja toinen koirista oli kiertänyt jo useammassa paikassa ennen kuin päättyi meille...Kummastakaan ei tullut yrityksistä huolimatta enää ihmisen parasta ystävää ja molempien parhaimmaksi vaihtoehdoksi tuli se viimeinen matka "sateenkaarisillalle" missä saa juosta vihreämmillä niityillä ilman pelkoa.

Muffen kaulassa näkyvät kammottavat jäljet takaavat sen, että se ei varmasti luota enää koskaan ihmiseen. Näkyvät haavat paranevat niin ihmiseltä kuin eläimeltä mutta sielun haavat ei koskaan...Tälle koiralle soisin matkan sinne "sateenkaarisillalle", koska se olisi varma takuu siitä, että sen ei koskaan enää tarvitsisi pelätä ihmistä, ei olla kuristuspannassa, eikä takuulla nähdä sitä ihmistä joka tämän aiheutti...

Missään tapauksessa ei ex-tyttöystävä ole oikea paikka Muffelle, se muistaa sen paikkana mistä hänet annettiin sadistin matkaan...Niin surullista...Toivottavasti tämän tapauksen aiheuttama häly saisi aikaan muutoksia päättäjissä ja eläinsuojelulaissa.

Aamulehdessä kirjoitettiin myös jo, että perheriidan päätteeksi kolmannesta kerroksesta parvekkeelta alas heitetyt setterit palautetaan omistajalleen, joka on sama kuin asunnon omistaja...Mikä niitä ihmisiä vaivaa kun tekevät näitä palautus päätöksiä? Uusintojen toivossako niitä palauttelevat heitettäviksi parvekkeilta alas? Ja miten osasta meistä ihmisistä on tullut niin välinpitämättömiä, että pystyy sulkemaan silmänsä ja menemään illalla nukkumaan hyvillä mielin näiden palautus päätösten jälkeen? Minkälaisia unia he mahtavat nähdä...minä itse näen ainakin painajaisia! :(