Jämsän Hallin Ilmavoimien Teknillinen koulu on säilytettävä

Katriina Kajannes

/ #5 Keskisuomalainen uutisoi

13.02.2012 14:51

Ilmavoimien Teknillistä koulua tuetaan myös adressilla
Tuula Peltonen: Taistelu jatkuu
Kuva: Hannu Karjalainen lmavoimien Teknillisen koulun varusmiehiä Jämsän Hallissa.

lmavoimien Teknillisen koulun varusmiehiä Jämsän Hallissa.

Anna Kivinen
13:39 (Päivitetty 13:52)

Myös Jämsän Hallissa toimivan Ilmavoimien Teknillisen koulun säilyttämisen puolesta on avattu nettiadressi. Adressia puuhaamassa on ollut kansanedustaja Tuula Peltonen (sd.), jonka mukaan päätös Teknillisen koulun lakkauttamisesta tuli viime viikolla täysin shokkina. Peltosen mukaan asiassa on nyt tehtävä kaikki voitava.

- Kansalaisten aktivointi on yksi keino vaikuttaa, Peltonen uskoo.

Peltosen mukaan toivoa vielä on, vaikka mahdollisuudet saada Teknillisen koulun kohtaloa muutettua ovatkin pienet.

- Pitää huutoa pitää, jos alueellisesti epäoikeudenmukaisesti meitä kohdellaan. Tälle viikolle on sovittu palavereita erinäisten henkilöiden kanssa, joten töitä vielä tehdään asiassa, nyt tartutaan kiinni niihin ihmisiin, joilla on vähänkin tekemistä tämän asian kanssa. Olen jopa toivonut, että (Ari) Puheloisen kanssa pääsisin vielä keskustelemaan, Peltonen kertoo.

Jämsän kaupunki on arvioinut, että Ilmavoimien teknillisen koulun sulkeminen pyyhkii pois satoja työpaikkoja suoraan tai välillisesti.

Pääesikunnan esityksen mukaan Ilmavoimien Teknillinen Koulu siirretään Tikkakoskelle Ilmasotakoulun yhteyteen vuoden 2013 loppuun mennessä. Kaikki Ilmavoimien koulut keskitetään yhteen paikkaan.

Jo lauantaina avattiin vastaava adressi Keuruun Pioneerirykmentin puolesta.