Vieras

/ #42 Re: Re:

17.02.2012 20:15

#41: tekö heikompien asialla? - Re:

En väitäkkään olevani sen enempää asiantuntia raamatun tai kristinuskon saralta koska en ole teologi. Sanon vain että olen lukenut kirjat. Toki Kirjassa on hyvin paljon neuvoja jotka ovat erittäin päteviä ja yleismaailamallisesi hyödyllisiä. Ei pidä kuitenkaan unohtaa että nämä arvot ovat peräisin täysin samasta alkuläheteestä kuin nykymaailmaan sopimattomatkin säännöt esimerkiksi orjista ja muiden ihmisten surmaamisesta.

Toki uusitestamentti on hiukan suopeampi kuin vanha, mutta käsittääkseni vanhatestamentti kuuluu edelleenkin yhteälailla samaan uskontoon kuin uusikin. Ja tarkoitukseni ei ole ketään  syrjiä tai pilkata. Ainoa asia on mitä tahdon tuoda esille on se että tämän asian kanssa mitä adressi edustaa ei ole mitään tekemistä raamatun tai kristinuskon kanssa. Kyseinen laki on ihmisen laatima ehdotus ja jos tämä on syntiä, niin kuten sanoitkin niin mahdollisen rangaistuksen tästä saa jokainen viimeisellä tuomiolla.

Muutama ote raamatusta jota tähän jaksoin näpytellä.

Tiedän toki että mooseksen kirjoitukset ovat vanhasta testamentista...

No ensin noista orjista mitä raamatussa tosiaaan kehoitetaan pitämään:

"Varkaudesta kiinni joutunut maksakoon täyden korvauksen, mutta jos hänellä ei ole millä maksaa, hänet myytäköön orjaksi varastetun omaisuuden korvaamiseksi." (2. Moos.22:2)"

"Orjanne ja orjattarenne teidän tulee ostaa muilta, ympärillänne asuvilta kansoilta. Voitte ostaa orjiksenne myös keskuuteenne asettuneita muukalaisia samoin kuin heidän perheenjäseniään, vaikka nämä olisivatkin teidän maassanne syntyneitä. Heitä voitte pitää pysyvänä omaisuutenanne, ja voitte myös antaa heidät perintönä lapsillenne, jotka samoin saavat pitää heidät orjinaan. Heidät voitte aina pitää orjinanne, mutta toisianne, muita israelilaisia, te ette saa panna orjantyöhön." (3. Moos. 25:44-46)

Tässä vielä tappamiseen kehoittamisesta jos ihminen on vääräuskoinen:

"Vaikka veljesi, oman äitisi poika, sinun oma poikasi tai tyttäresi, vaimosi, jota rakastat, tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi sinua palvelemaan vieraita jumalia, joita sinä ja sinun esi-isäsi ette ole entuudestaan tunteneet, niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne maan äärestä toiseen, lähellä tai kaukana, älä suostu hänen ehdotukseensa äläkä kuuntele häntä. Älä sääli häntä, älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan, vaan surmaa hänet. Heitä itse ensimmäinen kivi, ja sinun perässäsi tulkoot kaikki muut. Kivittäkää hänet kuoliaaksi, sillä hän yritti viekoitella teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptistä, orjuuden maasta. (5. Moos.13:7-11)

Sitten vielä tuosta hellan ja nyrkin välissä elämisestä.

Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva" (1. Moos. 3:16).

"Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en kärsi, että nainen opettaa, enkä että hän väärinkäyttää valtaansa miehen yli, vaan olkoon hän hiljaisuudessa." 1. Tim. 2:11-12.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…