Kannanotto Pirkkalan Liikunnan puolesta

Vieras

/ #2 Pieleen menee taas Pirkkalassa

04.11.2010 10:35

Tuskin on pormestari farssista päästy eroon, kun ...
Kunta, virkamiehet ja poliitikot, hölmöilevät nyt oikein urakalla tässä Liikuntatalo asiassa. Lehdessä Oskari Auvinen selitti, että liikuntatalon toimintoja ei enää loppuvuoden aikana ehditä kilpailuttaa. Seuraavassa lauseessa mainitaan syyksi hankintalaki.
- Höpö höpö, selityksiä on maailma näköjään täynnä. Eikö virkamiehille riitä tosiaankaan vuosi tällaisen asian kilpailuttamisen valmisteluun? Suosittelen Pirkkalainen 3.11 mainittujen virkamiesten katsovan peiliin ja kysyvän, osaankohan hoitaa hommani. Myöskin pormestari ja kuntaneuvokset voisivat miettiä asioita tarkemmin ja ottaa ajoissa asioista selvää, ennenkuin on "niin sanotusti jotain housuissa".

Nyt sitten kaadetaan koko homma PL:n (ja siten myös seurojen) niskaan, kun ei pystytäkään tai osatakaan hoitaa hommaa. Sopimuksen rtisanominen kävi kyllä keväällä helposti. Missä ovat nyt päätöksen vastuunkantajat. Onko kärsijänä liikuntaväki, jos ja kun toiminta liikuntatalolla alkaa tökkiä?

Kunta alkoi valmistella sopimuksen irtisanomista jo viime vuoden lopulla kun, Jukka Kuusisto irtisanoutui ja PL:n hallituksesta erosi kolme viidestä sen jäsenestä (mm. puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja). Syyt miksi näin kävi on varmaan suurimmalla osalla urheiluväkeä tiedossa. Pirkat laittoi Elina Savilahden PL:n hallitukseen. Jukka ja hallituksen jäsenet kestivät vuoden sitä hälmöilyä ja pyysivät Elinaa eroamaan. Edes vetoomus kaikkien seurojen johtokuntiin ei auttanut, joten Savilahti jäi ja muut päättivät erota. Vuosi on sitten hämmästelty tätä kunnallispoliitikon touhua PL:n hallituksen puheenjohtajana, johon niin kovasti pyrki. Hassua on myös se, että Savilahti istuu kunnanvaltuustossa sekä erään PL:n toiminnan kannalta tärkeän lautakunnan puheenjohtajana (johon hän myös väkisin halusi). Siis hän istuu käsittääkseni mahdollisen neuvottelupöydän molemmilla puolilla. Kätevää, jos haluaa tuhota loputkin Pirkkalan liikunnasta.

Pirkkalan urheiluväen on syytä nyt herätä ja kertoa päättäjille mielipiteensä tässä asiassa. Osallistumalla tähän adressiin ja/tai viimeistään ensi vaaleissa äänestämällä. Seuratkaa poliitikkojen kannanottoja asiaan.

PL:n jäsenseurojen olisi syytä miettiä uudelleen, ketkä siellä PL:n hallituksessa istuvat. Mielestäni se ei ole pyrkyripoliitikkojen paikka. Pitäsi olla todellisia urheiluhenkisiä henkilöitä, jotka ymmärtävät myös liike-elämää, sillä PL:n pitäisi toimia kuten pieni liikeyritys, pyörittäen tuottavaa toimintaa ja pyrkien tukemaan jäsenseuroja sekä koko liikuntatoimintaa Pirkkalassa.