Tampereen Yliopiston LTL-yksikön tilojen säilyttäminen Pinnissä

2 kommentoi

/ #9

20.02.2012 21:47

Mielestäni on turha lähteä alatyylisiin vastauksiin, sillä omassa, erilaisessa kommentissani en nähnyt mitään asiatonta silti (luin sen uudestaankin nyt). On turha närkästyä siitä, että kaikki humanistit eivät asiaa koe samoin.

Edelleen olen sitä mieltä itse, vaikka tuota matkaa tuolla selitettiin, niin njaah, enpä nyt ihan osaa asian tuskallisuutta sisäistää, mutta kenties, kenties se sitten todella paljon vaikeuttaisi. Viittausta akateemiseen varttiin en kylläkään ymmärtänyt: luentojen välillä on 30 min, jos peräkkäin ovat, joten vaikka nyt sitten tulisi jokin kiireellinen asia käydä työhuoneessa, niin eikös se onnistuisi? Kaiken järjen mukaan. Varmasti luennoitsijoilla kuitenkin olisi tarkoituksena peräkkäisiä luentoja varten ottaa kamat Linnaan, kahvitella tauolla siellä, ja sitten palata työhuoneeseen askaroimaan. Kyse ei silti ole siitä, että "kyllä ennenkin!!", viittaus Pyynikkiin oli vain esimerkki. En vaan näe silti tätä asiaa NIIN suurena ongelmana kuin ehkä joitakin toisia asioita.

5, lälläslää, enpä olekaan, vaan ehta humanisti (tosin siinä olet oikeassa, että minulle Linna on tärkeä rakennus, ehdottomasti tärkeämpi kuin Pinni, mutta ehkä juuri sekin todistaa sen puolesta, että meitä on monenlaisia humanisteja - ei vain niitä, jotka hengailevat aktiivisesti Pinnissä ja Humanikassa). Että älähän sinä ala täällä puhua sentään toisten puolesta. Siinä olet oikeassa, että minun mielipiteeni on vain minun mielipiteei eikä sitä kenenkään tarvitse huomioida tai pitää millään tasolla edes ymmärrettävänä - ja tämän saman oikeuden pidän myös itselläni. On myös jotenkin huvittavaa, että joku olettaa minun olevan yhteiskuntatieteilijä ja samalla itse puhuu ikkunanäkymäperusteista. Haloo, onko siellä nyt foliohattua pikkasen liikaa vedetty päähän?

6:lla oli myös hyvä pointti. Itse suhtaudun kriittisesti sen takia tähän adressiin, että onko edes opiskelijoiden tehtävä alkaa hyysätä henkilökuntaa. Vai pitäisikö ehkä kuitenkin luottaa siihen, että he osaavat itse sisäiset vääntönsä vääntää ja lopputulos sitten on se, mikä se on. Food for thought. Lojaalius hyvä asia, mutta onko kukaan edes perillä, mikä on henkilökunnan toive opiskelijoilta tämän asian suhteen vai räksytetäänkö vain omatoimisesti?

7:n ala-arvoiseen provoon: mielestäni kommenttisi on turhanaikaista päänaukomista. Täällä ei ehkä myöskään ole tarvis puhua kenenkään yksinkertaisuudesta, jokaisella on oikeus ajatella myös toisella tavalla. Minä eksyin tänne s-postin perusteella tutkailemaan, millainen adressi on rukattu. Huomasin kommenttimahdollisuuden ja käytin sitä hyväkseni. Kommenttimahdollisuus ei tarkoita sitä, että täällä täytyisi olla vain samaa mieltä kuin mitä adressi ajaa. En muutenkaan ymmärrä 7:n rinnastusta sikäli, että se, että pitää adressit.com:ia huonona väylänä vaikuttaa (uskooko joku ihan oikeasti, että Päivi Räsänen saadaan pois duunista, kun pistetään nimiä adressit.com:ssa alle?), ei millään tavalla poissulje sitä, etteikö voisi esittää kritiikkiä kannanottoa kohtaan.

8:n kanssa tietysti olen samaa mieltä. Mielestäni hänellä on myös tärkeä pointti nimenomaan siinä, että ainakin itse olisin myötämielisempi, JOS ensiksi olisi tarkasti tutkittu asiat eikä puhuttaisi, että yhyy, pienryhmätkin olisi sitten isoissa luentosaleissa. Ihan oikeasti, ei kai kukaan kuvittele, että yliopistolla olisi resursseja antaa 10 ihmisen käyttöön iso luentosali?!