Kannanotto Pirkkalan Liikunnan puolesta

Läheltä mutta sivusta seurannut
Vieras

/ #5 Kateutta vai ahneutta?

05.11.2010 08:24

On se kumma, kun kunnassa jokin asia toimii hyvin, niin sitä aletaan suurennuslasin kanssa KATEELLISENA katsella, että missä vika.
- Menikö PL:llä liian hyvin kunnan päättäjien mielestä?
- Kuvittelevatko virkamiehet, että seurojen väki tekisi ne samat talkoot ja muut tempaukset nyt kunnan piikkiin keräten rahaa poliitikoille ja virkamiehille tuhlattavaksi?
- Niilläkö pitäisi paikata kuntataloutta?

Tuotot pirkkalan liikunta on saanut vuosien varrella monilla erilaisilla toimillaan, ei liikuntatalon palvelusopimuksella. Sopimus on toki mahdollistanut rakentaa organisaatio, jolla voidaan MUUTA TUOTTAVAA toimintaa hoitaa.

Pirkkalan Liikunta ry on ollut monessa mukana, mm pikkujouluja firmoille, konsertteja, liikuntaleirit lapsille, liikuntapainotteinen iltapäiväkerho (senkin kunta otti pois, kun se oli suositumpi kuin muut iltapäiväkerhot ja olisi pitänyt jakaa valtion tukirahoja myös sille; nekin kunta piti mielummin itse), reipin leirintäalueen hoito, Nokian Edenin kuntosali, Jäähallin hoitosopimus jne, jne.... tietenkin harkiten ja niin toimien, että toiminta on kannattavaa. siihen on tarvittu toimivan organisaation lisäksi seuroilta valtava määrä talkootyötä (siitä on myös seuroille maksettu talkookorvauksia - muka kunnan antamaa "piilotukea").

Tuntuu siltä, että Valkamo, Auvinen, Rissanen, Talasmäki, jne , jotka ovat puhuneet liikuntatalon ns, "piilotuesta" seuroille, ovat AHNEUKSISSAAN kuvitelleet, että seurat tekisivät samaa talkootyötä kunnan talouden pelastamiseksi.

Aamulehdessä Auvinen väitti, että "tässä nyt vain kävi niin, että valmisteluaika kilpailutukseen loppui". KUINKA PALJON AIKAA KUNNAN VIRKAMIEHET TARVITSEVAT TÄLLAISEN KILPAILUTUKSEN HOITOON??? Sopimus on irtisanottu maaliskuussa. Jonkun tiedon mukaan sitä olisi valmisteltu jo vuosi sitten. Olisiko aika vaihtaa henkilöitä. HERÄTKÄÄ JA HOITAKAA TYÖNNE. Siitähän kuntalaiset teidän palkkanne maksavat - vai maksetaanko turhaan?

Nyt toiminta näyttää siltä, kuin ottaisitte tikkarin lapselta pois kun itsellänne ei ole, mutta heitätte sen menemään, kun se ei maistunutkaan hyvältä.