Kannabis lailliseksi

- -

/ #176

14.05.2007 17:18

"enkä sanonut että päihteet tullaan kieltämään, vaan että ne PITÄISI kieltää... joten älkää pelätkö, saatte edelleen paeta tosimaailmaa alkoholin ja "yrttien" kyllästämään pääkoppaanne."

- Ymmärrän hyvin, miksi mielestäsi päihteet tulisi kieltää. Mutta ymmärräthän sinä, ettei yksikään kieltopolitiikka ole maailmassa toiminut? Päihteen käyttäjiä on saman verran, oli aine kiellettyä tahi ei.

"kielteisyyteni henkilökohtaisesti tiedän kuinka "miedot" huumeet kuten kannabis ja alkoholi voivat tuhota ihmisen."

- Alkoholi EI ole mieto huume. Alkoholi on maailman viidenneksi vaarallisin huume, ja menee vaarallisuudessaan jopa amfetamiinin edelle.

"ja ennen kuin sanotte mitään, niin: tiedän, kannabis-sätkä viikossa ei tee narkkariksi, eikä pari olutta viikonloppuna tee juopoksi. mutta se kuinka hyvä ja älykäs ihminen voi pienen alkoholi määrän jälkeen muuttua väkivaltaiseksi hirviöksi, ja tehdä anteeksi antamattoman pahoja tekoja kanssa-ihmisilleen.
tai se kuinka harmiton viikonloppu-pössyttely muuttaa hetkessä ihmisen narkkariksi joka on valmis tekemään mitä vain saadakseen päänsä sekaisin. olkoon sitten lääkkeillä tai huumeilla."

- Liika on aina liikaa, kaikessa. Mutta kannabiksen laittomuus ei vaikuta sen käyttäjämäärään, kuten on huomattu Hollanin, ja Yhdysvaltojen kohdalla eri osavaltioiden kesken.

"huumaus-aineet kuten alkoholi tappavat ihmisiä päivittäin. samaa tekee kannabis. se on aivan turha väittää etteikö niin tapahtuisi."

- Vaadin sinulta edes _yhtä_ dokumenttia aiheesta, jossa kannabis olisi toiminut suoraan syyllisenä yhteenkään kuolemaan. Alkoholi taas, ikävä kyllä, tappaa, ja sen vaikutukset näkyvät myös suurullisen suurena Suomessa.

"turha riidellä kumpi on pahempi tai päihdyttävämpi. ja todellakin aivan turha väittää että ei olisi heikko kun juo viinaa tai polttaa kannabista."

- Mikä tekee minusta heikon, jos haluan rakkaiden ystävieni kanssa pitää erikoislaatuista aikaa, tai käyttää yrttejä meditointiini? Onko se sinulta jostain pois? Jos on, kerrotko mistä?

"ihminen vaan on niin saatanan tyhmä ettei osaa olla tuhoomatta muita, itseään ja luontoa huumeilla, saasteilla ja väkivallalla. mikä muu eläin on niin tyhmä että vetää päänsä sekasin ja tappaa lajitovereitaan saadakseen hyödykettä jolla tuhotaan maailmaa ja/tai itseään?"

- Moni muukin eläin kuin ihminen käyttää tietoisesti huumeita. Esimerkiksi laamat tutkimusten mukaan pureskelevat kokapensaan lehtiä päänsärkyyn ja joskus ihan vain huvikseen.

"ja ei, en ole edes puunhalaaja. en pidä itseäni sen parempana vain koska en itse juo tai polta. ja on turha vedota edes siihen ettei kaikki ole väkivaltasia sekopäitä kännissä. ihminen on pohjimmiltaan väkivaltainen, vaikkei ikinä edes mlöisi ketään. kaikissa on ne huonot puolet. huumaus aineet vain tuovat ne esille paremmin. ihminen ei osaa selittää asioita niin keksitään jumala. ihminen ei ymmärrä omaa luomustaan tai maailmaa jonka luulee luoneensa, niin vedetään pää täyteen ja toivotaan että se auttaa."

- En ole ikinä lyönyt ketään ihmistä, enkä tule uskoakseni lyömäänkään, en edes päissäni. Väkivaltaa on silti, vaikka huumeita ei olisi ikinä ollutkaan olemassa. En ole ikinä käyttänyt psykoaktiivisia aineita parantamaan huonoa oloani, jos ei "huonolla mielellä" syötyä tavallista kaupan suklaata lasketa.