Kannanotto Pirkkalan Liikunnan puolesta

Jouko Karppanen. Pirkkalan Hiihtäjät pj.
Vieras

/ #7 Kalahtaako omaan nilkkaan

06.11.2010 12:15

Kunta suuressa viisaudessaan sanoi kunnan ja Pirkkalan Liikunta ry:n sopimuksen irti maaliskuussa vedoten hankintalakiin. Todellinen syy kuitenkin mielestäni on se että ostopalvelusummalla Pirkkalan Liikunta on pystynyt kehittämään Liikuntatalon toimintoja ja omaa liiketoimintaansa joka on johtanut siihen että kunnassa on katsottu että ostopalvelusumma on liian suuri. Kunnan pitäisi päinvastoin olla ylpeä siitä että Pirkkalan Liikunta ry on ammattimaisella toiminnallaan pystynyt ostosummalla joka hädintuskin riittää palkkakuluihin, tukemaan lasten ja nuorten urheilua, tarjoamaan kuntalaisille hienoja liikuntapalveluja ja pitämään Liikuntatalon hyvässä kunnossa.
Onkohan kunnan päättäjätasolla kukaan miettinyt jos Pirkkalan Liikunta ry:n toiminta loppuu ja seuroille ei pystytä enää tulouttamaan rahaa, jota kunnan talouspäällikkö kutsuu piilotueksi(nähtävästi kunta maksaa kaikille voittoa tuottaville yrityksille piilotukea joilta se ostaa palveluja)niin mitä se merkitsee seurojen nuorisotoiminnalle. Jos jokainen Pirkkalainen urheiluseura pelastaa edes yhden nuorukaisen pitkäaikaisesta alkoholi tai huumeriippuvuudesta niin raha on tullut jo moninkertaisesti takaisin kunna kirstuun.
Taistaa näissäkin talkoissa käydä niin että kalliimaksi tulee ja reippaasti, nimittäin kunnalle ja sitäkautta veronmaksajille.