Tampereen Yliopiston LTL-yksikön tilojen säilyttäminen Pinnissä

Jade Lehtinen
Adressin tekijä

/ #17

22.02.2012 11:58

Henkilökunnalla on tosiaan oma addressinsa. Myös me opiskelijat saamme olla kiinnostuneita koulutuspoliittisista asioista ja -päätöksenteosta.

Eihän tämä mikään elämää tärkeämpi asia ole, mutta minun mielestäni on parempi ilmaista oma kantansa, kuin jäädä sitä nurkkaan märehtimään. Niinhän tänne kommentoijatkin tekevät. Toivoisin kuitenkin, että kommentteja siistittäisiin, sillä monessä kommentissa on tärkeä näkökulma, mutta halventavat heitot sen ympärillä vievät uskottavuuden itse asialta.

Tähän adressiin on listattu muutamia enemmän tai vähemmän tärkeitä syitä, miksi emme ole halukkaita muuttamaan Pinnistä Linnaan. Eniten vastustusta tuottanee se, ettei tilamuutoksista tunnu löytyvän helposti tietoa. Esimerkiksi rehtorin blogissa puhutaan siitä, että kaikki yksiköt joutuvat joustamaan ja tilamuutoksen puolesta todetaan seuraavasti: "Uusi ympäristö voi inspiroida aivan uusiin suorituksiin. Uusi naapuri voi olla mukavampi ja yhteistyökykyisempi kuin edellinen. Työhuoneeseen kertyneet geologiset paperikerrostumat on mahdollisuus perata, ja ehkäpä se antaa inspiraation siirtyä aina vain vähäpaperisempaan työskentelytapaan."

Muutto kuitenkin vie rahaa, joten olettaisi sillä olevan jotain muutakin hyötyä. Minua myös kiinnostaisi tietää, miten kielistudioiden kaltaiset erityistilat aiotaan toteuttaa Linnassa. Jouduttaisiinko siellä tekemään remonttia, joka vie vielä lisää rahaa, vaikka nykyiset studiot ovat täysin hyvät?