Uusi suuri Kouvola sinetöi Orilammen majan kohtaloa

Taistelukirves teroituksessa
Vieras

/ #15 Jos kyseessä olisi vain pieni luontotupanen...

09.11.2010 13:24

Niin siihen tuskin tarvitaan 6,2€ milj investointeja ja 60 ha lisämaata? Jos kyseessä olisi pieni luontotupanen, niin sen käyttöä varten tuskin juna alkaisi taas pysähtymään Hillosensalmella? Kouvola meinaa nostaa veroprosentin 20% ja kyseinen pikku luontotupanen aiotaan rakentaa veroeuroin. Kumma jutta, että yht´äkkiä kaupunki olisi rahottamassa myös vesiosuuskuntaa Pohjois-Kymenlaaksoon kun se on kieltäytynyt takaamasta osuuskunnalle lainaa. Repoveden alueen yrittäjät ovat verkostoituneet Hallan Reittinä kehittämään alueen matkailua, mutta koskaan ei apua ole tullut kaupungin suunnalta. Hallan Reitti olisi saanut luontoseminaari päivän ja tuotteistamiseen apua, mutta itse konkretia hankkeista jää pelkkään paperiin.Hallan Reitin yksi pääpilareista on ollut matkailun kehittäminen kestävällä kehityksen tasolla ja vaalia tärkeää alueen kulttuurihistoriaa.
Orilammen maja pyysi useaan otteeseen avointa keskustelua yhteiseen palaveriin päätäjien, suunnittelijoiden ja alueen yrittäjien kanssa jossa olisi keskusteltu alueen kehityksestä. Palaveria ei koskaan tullut, ja seuraavaksi se olikin jo elinkeinojaostoon menossa esitettäväksi.