Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Juhani Starczewski

/ #1826 Erikoinen johdatus puhumaan YK:n yleiskokouksen salissa!

25.02.2012 15:25

http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/jyvask33.jpg...


http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/Puhe_New_York_YK_6.10.2011.htm


Keskiviikkona 21.9.2011 puhui presidentti Tarja Halonen YK:ssa mm. Palestiinan valtion perustamisesta.
Kuten tiedämme niin Halonen, Tuomioja ja Ahtisaari yms. ajavat asiaa voimakkaasti. http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Halonen+YKn+yleiskokouksessa+kuuma+tunnelma/1135269504685

Sain puhelinsoiton tiistaina 20.9.11, jossa kerrottiin, että uskovia kokoontuu rukoilemaan mm. Israelin ja YK:n tilanteen puolesta ja minua pyydettiin mukaan ja levittämään tietoa ja ottamaan muitakin mukaan, jos lähden. Ensin ajattelin, etten ehdi lähteä, mutta sitten koin voimakkaasti, että sinne pitää mennä ja soitin kahdelle ystävällle ja hekin lupasivat lähteä mukaan.

Illalla koin voimakkaasti, että minun pitää etsiä kaikki YK:n jäsenvaltiot ja siihen jollakin lailla kuuluvat järjestöt.
Löysinkin ne kaikki ja tulostin paperilla ja otin ne keskiviikkona mukaan, kun lähdimme rukoustilanteeseen tunnetun Israelin Ystävän Matti Ravin kotiin Vehniän Myllylään. Paikalla oli joukko uskovia eli viesti oli kulkenut. Rukouksen aikana otin kassistani esiin printtaamani listat ja rukoilimme läpi kaikki YK:n jäsenvaltiot ja järjestöt.

Olin keväällä 2011 järjestämässä matkaa Jerusalemiin Lehtimajanjuhlille ja olin todella pettynyt, kun jouduin matkan perumaan heinäkuun alussa. Ajattelin, että jokin syyhän asialle on, mutta se ei selvinnyt silloin. Mutta asia selvisi kyllä syksyn mittaan! Elokuun 13.päivä vanhin poikani sanoi, että hän on lähdössä Usaan lokakuussa, kun toinen kaksospojistani oli saanut harjoittelutyöpaikan Suomen YK:n pysyvässä edustustossa New Yorkissa. Varasin saman tien lennot Usaan ja huomasin, että ajankohdat olisivat menneet päällekkäin Lehtimajajuhlien kanssa.

Lähdin Usaan ma 3.10.11 ja kävimme vanhimman poikani kanssa YK:ssa ensimmäisen kerran ti 4.10 kiertäen yleisölle tarkoitetun kierroksen, jossa kävimme mm. turvallisuusneuvoston ja yleiskokouksen salin lehtereillä. Itse istuntosaleihin ei ollut pääsyä eli missä maiden istuntopaikat aakkosellisesti sijaitsevat.

Päärakennukseen tutustumisemme jälkeen menimme tutustumaan lähistöllä sijaitsevaan Suomen pysyvään edustustoon YK:ssa siellä työssä olevan poikani johdolla. Edustuston väki kertoi, että kun on töissä YK:iin liittyvissä edustustoissa, niin silloin on diplomaattiset oikeudet viedä vieraita YK:n päärakennuksen tiloihin, joihin yleisöllä ei ole pääsyä. Edustustossa töissä oleva poikani ei ollut vielä itse käynyt päärakennuksessa, eikä käyttänyt näitä diplomaattisia oikeuksia. 

Seuraavana päivänä poikani ilmoitti, että pääsemme tutustumaan YK:n päärakennukseen to 6.10.11 hänen johdollaan. Sain heti sydämelleni kehotuksen, että tee puhe, jonka voit sitten YK:ssa puhua. Ihmettelin kyllä, miten puhe YK:n tiloissa olisi edes mahdollinen, mutta olen tottunut täallaisiin "mahdottomiin " tilanteisiin.
Puheeni teema oli Israel ja asiat annettiin Raamatusta:
- arvopohjastamme mm. 2 Ms 20:1-17
- Israelin Jumalasta mm. 5 Ms 6:4-9
- kansojen rajoista/Suomenkin rajat mm. 5 Ms 32:7-9
- varoitus kansoille mm. Ps 2
- Jerusalem mm. Ps 87 , Ps 122
- puheen lopussa mm. 4 Ms 6:22-27

Sanoin pojalle, että varmaan voin sitten pitää puheen YK:n yleiskokoussalin puhujapöntöstä, kun sinne nyt pääsen.
Puheelleni ei tullut eikä ollut esteitä.

Kun tulimme päärakennukseen, oli tiukka turvatarkastus ja mm. reppu piti jättää säilytykseen. Otin repusta Raamatun mukaan. Pääaulassa meidät valokuvattiin ja henkilöllisyys tarkastettiin ja saimme valokuvalliset vierailijalaput rintaan.

Kiersimme ensin Turvallisuusneuvoston ja sen takana olevat tilat mm. ns. "kuuman linjan" puhelinosaston.
Seuraavaksi menimme suureen Yleiskokouksen saliin, jossa kaikilla jäsenmailla ja mm. Vatikaanilla ja Palestiinalla on tarkkailijapaikat. Kävimme mm. Suomen ja Israelin istuntopaikoilla ja kiertelimme salin eri osissa.

Lopuksi menin puhujapönttöön ja pidin puheeni, josta jo edellä tarkemmin kerroin. Henkilökohtaisesti koin asian voimakkaana Kaikkivaltiaan johdatuksena ja tilanteeseen puuttumisena. Sain pitää puheeni aivan rauhassa, eivätkä muut salissa olleet siihen puuttuneet. Lukuista turvallisuushenkilöthän tiesivät asian ja siten puheenpidon mahdollistivat.

Jokainen voi olla asiasta mitä mieltä tahansa eli mistä tässä on kysymys ja mitä siitä seuraa!

Kommentoi adressia




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…