Vastustamme Kauhavan lentosotakoulun lakkauttamista

/ #202 Re: Kauhavan kaupungin laskelmat, lähde: Pro Lentosotakoulu sivusto

27.02.2012 23:28

#200: - Kauhavan kaupungin laskelmat, lähde: Pro Lentosotakoulu sivusto

Kannattaa kaikkien tutustua tuohon Kauhavan kaupungin tekemään laskelmaan.

Se osoittaa, miten järjetöntä on lakkauttaa Kauhavan lentosotakoulu! KYLLÄ ON VALTIOLLA NYT KERRANKIN RAHAA!!!!!!!! Oikein lapioitavaksi asti!!!

Pitäispä tuo raha sijoittaa suomalaisten lapsiperheiden, nuorten, vanhusten ja vammaisten hyvinvointiin, niin ei kyllä takuulla tippuisi!!!

Mutta hyvin toimivan lentosotakoulun, Kauhavan ja monen eteläpohjalaisen perheen elämän  alasajoon valtiolla ja Suomen puolustusvoimilla näyttää kyllä olevan sumeilematta kanttia!

KUINKA MUUTAMALLA PÄÄTTÄJÄLLÄ SAA OLLA TÄSSÄ MAASSA NÄIN PALJON VALTAA, ETTÄ HEIDÄN PÄÄTÖKSENSÄ JOHDOSTA  PUOLI KANSAA POMPPAA?

Mutta entäpä jos eteläpohjalainen ei nyt pomppaiskaan! Me ei oikeen olla sitä väkiä, jota jostakin norsuunluutornista korkeapalkkaiset herrat viisaa nenästä!

Eteläpohjalaisella kansalla on tiukasti juuret omassa maassaan ja maakunnassaan  eikä meitä tulla komentelemahan omalle maaperällemme!

Kaiken inhimillisen kärsimyksen sekä työpaikkojen menetysten  ja rahallisten menetysten lisäksi Kauhavan lentosotakoulun lakkauttamisessa menetetään yksi suuri osa suomalaista kulttuurihistoriaa.

Kauhava on yksi Suomen kaikkein vanhimmista lentokentistä. Joidenkin meidän nykyisten ja entisten kauhavalaisten vanhemmat/isovanhemmat joutuivat  aikanaan uhraamaan maansa pakkolunastuksella kentän rakentamiseksi.

Ja joidenkin meidän toisten isät ja isoisät uurastivat hevosineen 1920-luvulla pitkää raskasta työpäivää kentän rakentamiseksi. 1980-luvulla kenttää jatkettiin, ja taas oli uudet ihmiset tekemässä sen työn, puhumattakaan sitten niistä sukupolvista, jotka ovat palvelleet Suomen puolustusvoimissa Kauhavalla kantahenkilökuntana ja muissa viroissa.

Kyllä täytyy sanoa, että tässä maassa ei enää oo millään mitään väliä, jos muutaman korkeassa asemessa olevan ihmisen päätöksen ja allekirjoituksen annetaan tehdä tyhjäksi hyvin toimivat systeemit ja sallitaan heidän murtaa monen isän, äidin, lapsen ja kodin arjen, ja joiltakin osin ehkä heidän koko elämänsä.

Voimia kaikkiin niihin koteihin, joita tämä onneton lakkauttamispäätös on kohdannut. Eikä menetetä toivoa, vaan tehdään kaikkensa, että tuon päätöksen tehneiden aie ei pääse toteutumaan.