Kotihoidontukea korotettava!!!

lillan

/ #129

06.03.2012 08:50

Tässä adressissa on kyse hyvin laajasta,hyvin monitahoisesta,-tasoisesta ja kaukonäköisestä yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta lasten ja nuorten sekä työttömien / koko yhteiskunnan hyvinvointiin.

Polittiikkojen ja yhteiskunnallisten päättäjien on todellakin häpeällistä,moraalitonta ja vastuutonta puhua hyvinvointiyhteiskunnasta kun katsotaan tämänhetkistä lasten ja nuorten tilannetta avoimin silmin ,rehellisesti tosiasiat tunnustaen. Päihteet,lisääntynyt nuorisorikollisuus,väkivaltaisuus, huostaanotot,lisääntyneet lasten ja nuorten mielenterveysongelmat, työttömyys jne luettelo on liian pitkä. Tätä kautta on myös kyse isoista taloudellista kuluista kun yritetään korjata tehtyjä virheitä lasten ja nuorten hyvinvoinnin kohdalla.
Tukitoimet ovat kalliita ja tulevat usein syrjäytyneiden lasten kannalta liian myöhään.

Lapset sressaantuvat jo ennen kouluikää päivähoidossa aikatauluilla , aamuherätyksillä, melulla ja hälinällä - liian vähän aikaa lapselle,syliä ja rakkautta.
Lasten työpäivä on mahdollisesti tunteja pitempi kuin aikuisten.

Heikommat ja vahvemmatkin lapset jäävät jalkoihin jo alkutaipaleella ja uusia ongelmia syntyy. Suurissa ryhmissä lasten yksilöllisiä tarpeita on mahdotonta huomioida.

Lapsille paras paikka kasvaa ja kehittyä on turvalllinen kasvuympäristö - lasta rakastava koti.

Niin naisella kuin miehelläkin pitäisi olla yhteiskunnan tuki ja taloudellinen mahdollisuus jäädä kotiin hoitamaan lasta/lapsia.