Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Vieras

/ #2017 Egyptin parlamentin äänestys: 'Israel on päävihollisemme'

12.03.2012 23:57

Egyptin parlamentti on yksimielisesti äänestänyt Israelin suurlähettilään häätämisen puolesta ja vaatii kaasutoimitusten keskeyttämistä Israeliin. Äänestetyssä parlamentin komitean raportissa kuvaillaan juutalaisvaltiota Egyptin viholliseksi numero yksi.

Lähde: Huffington Post
Toimittaja: Jaakko Salo
12.3.2012, Verkkomedia.org

Egyptin parlamentin äänestys: 'Israel on päävihollisemme'

Egyptin parlamentti on suurimmaksi osaksi islamistipuolueiden hallinnassa. Parlamentin tekemä äänestyspäätös on kuitenkin lähes ainoastaan symbolinen, sillä maan todellinen valta on presidentti Hosni Mubarakin vallasta syöksemisen jälkeen ollut tiukasti armeijan muodostamalla hallintokomitealla. Ainoastaan sillä on valtuuksia toteuttaa valtiollisia tekoja.

Mutta parlamentin yksimielisyys Israel-vastaisuudessa kuvaa suurta muutosta, joka on Egyptissä tapahtunut Mubarakin valtakauden päättymisen jälkeen.

Maanantain äänestyksessä nähtiin yleinen ilmapiiri ja panokset, jolla parlamentin Arabiasioiden komitea suhtautuu ja julistaa, kuinka Egypti ei koskaan tule olemaan ystävä, kumppani tai Israelin liittolainen. Komitean raportissa kuvaillaan juutalaisvaltiota Egyptin viholliseksi numero yksi.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…