Ei sikatehdasta Nousiaisiin

OHOHOHO

/ #13 Re: Lähiruokaa kuluttajille!

21.03.2012 15:11

#6: Kakkaa se possu Rovaniemelläkin! - Lähiruokaa kuluttajille!

Taas on joku niin irti todellisuudesta. HERÄÄ!!!! Kysymys ei todellakaan mistään lähiposssulasta vaan jostain ihan muusta. Ei näitä kukaan halua sen enempää utsjoelle kuin tännekkään vaan mieluummin hajautetaan pienempiin yksiköihin ympäri maata ja näin saadaan oikeasti sitä lähipossua jonka ei ole tarvinnut missään tehtaassa elää elämäänsä, eikä kuormiteta yhtä aluetta liikaa. Tuosta määrästä sikoja tulee ihan käsittämätön määrä ulostettakin mikä ei todellakaan itsestään häviä ja täällä ei ole sen vertaa peltoa että sen niille saisi niin levitettyä ettei se ala kuormittamaan ravinteilla vesistöä.

Tässä kannattaisi myös Naantalin herätä mitä ollaan tekemässä sillä tuo kaikki ylimääräinen ravinne laskee sinne kylpylän viereen ja pilaa todella nopeasti ne vedet. Olettaisin että ylen areenasta löytyy vielä se dokkari missä on tutkittu mitä nuo tehdassikalat aiheuttaa luonnolle, ne tosiaan ajaa sen lietteen vaan pelloille vaikka se pelto ei enää pysty vastaanottamaan (vaikka tottakai niin väittävät) vaan ne kaikki ravinteet liukenee ojien kautta hirvijokeen ja siitä naantalin rantavesistöön.