Vaasan musiikkiluokkien puolesta

/ #12 Re:

08.04.2012 10:08

#11: -

Tämä Juri-juttu tuli yllätyksenä huolimatta siitä, että olen mielessäni ollut eri mieltä Jurin tavasta ilmaista asioita tai oppilaan suusta kuulemiani juttuja ja epäkohtia, jotka lapsikin on ymmärtänyt epäkohdiksi.Niitä selvästi on, mutta en tiedä tarkemmin.Mitä  koulussa oikein on meneillään????

Toiseksi käsittääkseni ensimmäiselle luokalle pääsee ilman testejä? Olenko oikeassa?  Ja kolmannelle testin läpäisseet halukkaat lisäoppilaat.Jos näin on, niin ensimmäiselle pyrkivien mukaan saattaa ajautua aika kirjava joukko vanhempien tahdon mukaan aloittavia ja ei niin musikaalisia/innokkaita -oppilaita.Se näkyy tulevaisuudessa oppilaan käytöksessä.Häiriköidään tunnilla eikä paneuduta musiikin opiskeluun. Jos menettelytapa on päästä musiikkiluokalle edellämainittu i, niin siinä on ensimmäinen epäkohta, jolle pitäisi tehdä jotain!

Juri on varmasti siinä oikeassa, että työrauha pitäisi luokassa olla kaikille oppilaille.En tosin tiedä miten työrauhaa ylläpidetään.

Lapseni on tyytyväinen Jurin opetukseen ja näen itsekin sen paneutumisen, että hän elää musiikista ja antaa kaiken itsestään.Asioiden selvittely vaatii perinpohjaisen selvityksen ja oikeutta itsekin odotan kaikkia osapuolia kohtaan  ja jään odottamaan mitä jatkossa kuullaan.