Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

HESsu
Vieras

/ #121

22.11.2010 19:04

Tämä selvä, kuten aiemmin kirjoitin niin minulla ei ole parempaa tietoa millaisia työntekijöitä Torniossa tällä hetkellä on. Tällä alalla kuitenkin on mielestäni selkeästi havaittavissa se, että vanhat konkarit eivät kaikki ole tehtäviensä tasalla saatikka kiinnostuneita osaamistaan kehittämään. Myöskin olen antanut itseni ymmärtää, että tulevaisuudessa (lakimuutos jne.) vanhan kaartin koulutus ei tule välttämättä enää riittämään vaan amk tasoinen ensihoitaja/sairaanhoitaja koulutus tulee olemaan vaatimuksena ainakin hoitotasolle.

Vielä haluan selventää sen, että Tornion ensihoidosta en paljon tiedä ja kaikki mitä olen kuullut on ollut positiivista, erityisesti osaavaa esimiestä on kehuttu. Halusin kuitenkin tuoda esille sen, että uutta nuorta verta tulee ja on tultava kentälle. Toivoisinkin, että kokeneet konkarit sen ymmärtävät ja hyväksyvät ja jakavat tietoa sekä osaamista tuleville polville. Koulussa opitaan vain perusteet ja teoria (sairaanhoidon opiskelijat eivät sitäkään koulussa opi) ensihoidosta ja osaaminen hankitaan työkokemuksen kautta.