Salon synnytysosaston ja lastenosaston säilyttävä Salossa

Mitäs luulet?

/ #66 Re:

11.04.2012 13:37

#65: -

Kehittäminen tarkoittaisi käytännössä sitä, että Salo muutettaisi keskussairaalaksi, koska tarvittavan kohennetun päivystyssysteemin rakentaminen näin lähelle isoa sairaalaa on aika hintava päätös. Henkilökuntalisäys on sen verran suuri. Siihen tarvittaisiin rahan lisäksi vielä muutama sata synnyttäjääkin enemmän jostain. Mistähän ne saataisiin, rahat ja synnyttäjät - ja muitakin potilaita liuta, unohtamatta lisähenkilökuntaa?

Jaakko Nieminen kirjoittaa tämän päivän Salon seudun sanomissa, että synnytys- ja naistentautiosasolla ei ole henkilökuntapulaa. Tarkkaan ottaen ei olekaan, mutta siitä ei ole kysymyskään. Tälläkin hetkellä on puutetta synnytyksiin oleellisesti liittyvistä lastenlääkäreistä. Tämän, ja odotettavissa oleva keisarileikkauspäivystysvaatimusten kiristäminen tuovat lisää henkilökuntapulaa ja/tai kustannuksia, jolloin niitä synnytysten siirtoon liittyviä perusteita rupeaa olemaan yllin kyllin. Toivoisin poliitikoilta selkeää, konkreettista, vastuullista ja sitoutunutta toimintasuunnitelmaa miten Salon sairaalaa tullaan kehittämään näiden haasteiden edessä. Myös kunnallisvaalien jälkeen. Pelkät hurskaat toiveet, sivuseikkoihin vetoaminen ja yleinen vastustaminen eivät johda mihinkään.