Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

tällä Länsi-Pohjan alueella ei kohta uskalla asua
Vieras

/ #269 Re: Epäpätevät ensihoitajat

29.11.2010 15:16

#9: Mauri Höynälä - Epäpätevät ensihoitajat

Oon samaa mieltä. Mulla kuoli vuonna 2009 kaksi lähiomaista, joissa molempien osalta oli ensihoidon osalta sellaista sähläystä, että en voi kuin ihmetellä tällaista älämölöä ensihoidon tason laadukkuudesta.  Ensiksi pitäisi laittaa kuntoon kunnon laaduukkaat välineet (kuten esim. autot, tekniset vempaimet yms.) ensihoitoon, ja sitten kunnon täsmällinen ja laadukas hoitohenkilöstö, joka vie eikä meinaa hoitoon  sairastuneet kunnon laadukkaisiin hoitopisteisiin, joissa pystytään ja halutaan hoitaa laadukkailla välineillä sairaita kuntoon, terveiksi.

Mikä ihmeen autuaaksi tekevä on tämä Suomen Punainen Risti suomalaisessa yhteiskunnassa? Sille on annettu sairaiden ensihoito, sairaiden hoidossa tärkeä veren luovutu, pakolaisten kotouttaminen ja ties vielä mitä.   Paljonkohan SPR:lle maksetuista korvauksista maksetaan kansainväliselle Red Cross (Punainen Risti)-yhdistykselle?

Mielestäni ensihoito pitää tehdä virkavastuulla ja ammattimaisesti korkeatasoisen henkilöstön hoitamana laadukkailla hyvillä välineillä, ja ensihoito jatkuu jatkohoitopaikassa laadukkaassa hoitopisteessä, mikä valitettavasti ei tällä alueella ole Länsi-Pohjan keskussairaala, vaan ihan joku muu, mikä täyttää laadukkaan elämää ylläpitävän hoidon kriteerit.