Kotimaista ruokaa Vantaan kouluihin ja päiväkoteihin

Karoliina

/ #33 Selvitys on ihan järkevä!

08.05.2012 09:50

Sain suhteitteni kautta selvityksen luettavakseni (en omakseni) ja minusta se oli ihan järkevä. Mielestäni siinä ei ollut minkäänlasta "puolustelua tai vakuuttelua", vaan ihan vain faktoja siitä, miten esim. hankintalaki, raaka-aineiden saatavuus eri vuodenaikoina sekä tarvittavan raaka-aineen suuri määrä vaikuttavat hankintoihin. Ulkomaista lihaa on käytetty noin 10 prosenttia kokonaismäärästä ja nyt ollaan saamassa lihantoimittajan kanssa sopimus siitä, että loputkin lihasta ovat jatkossa kotimaista. Tarkkaa aikataulua ei ole, mutta varmasti siitä ilmoitetaan, kun se toteutuu.

Meidän ruoka-asioista huolestuneiden kannattaisi nyt panna jäitä hattuun ja ryhtyä hiukan positiivisemmassa hengessä ja pitkäjänteisesti ajamaan tätä asiaa. Minä uskon siihen, että kaupungin työntekijät vilpittömästi pyrkivät parhaaseen mahdolliseen tulokseen, mutta heidän on otettava huomioon myös lakien ja talouden rajoitukset. Useimmat meistä vanhemmistakin joutuvat ottamaan huomioon nämä samat - erityisesti talouden rajoitukset!