Poroäidit, naiset ja tyttäret porotalouden puolesta

pirun kantturat

/ #15

12.05.2012 21:26

Pois porot liikenteen seasta aiheuttamasta turhia kolareita ja kuolemia. Läheinen ystäväni kuoli porokolarissa ja toinen vammautui pahoin. Oli tehohoidossa monta kuukautta ja eikä vieläkään ennallaan. Eipä tulleet poromiehet "lohduttelemaan". Perivät vaan vakuutusyhtiöltä rahat kun oli ajettu pororessukan päälle ja elinkeino meni. Mutta minkä arvonen oli ihmis-henki????
Hei haloo!!!!!!!!!!
En minäkään voi omia lemmikkejä ja kotieläimiäni tielle päästää ja sotkemaan toisten istutuksia ja kasvimaita.
Jos pidät poroja elääkses, niin ruoki ne omalla pihallas. Niin täytyy muidenkin tehdä. Ei auta lehmiä päästää metsään "vasomaan" ja liikenteen sekaan toikkaroimaan. Saatika koiraa pitää irti, senhän joku poromies "saa" mukamas ampua jos sattuu liian läheltä pihaa kulkemaan. Ei soittele poromiehet, että koiras on täällä. Kyllä ne antaa sille vihtavuori-myrkytyksen. Sama laki vain poroillekin ja isännille/emännille taikka sitten lapsille. Pitäkää kantturanne kotiaitauksessa.
Ja en minäkään adressia allekirjoita!!!!!!!!!!!
Kyllä olis kirveelle töitä!!!!!!!!!!!