EU:n ulkopuolelta tulevien ulkomaalaisten oikeutta ostaa Suomesta maata tai kiinteistöjä tulisi rajo

Suna Kymäläinen
Adressin tekijä

/ #14 Teuvolle ja allekirjoituksista vielä..

05.07.2007 19:41

Teuvolle!
Jos minulla olisi kaikki valta, Ruokolahdella ei olisi lakkautettu kouluja! Minä pyrin kaikin keinoin tämän viimeisenkin lakkautetun koulun puolesta puhumaan, vaan ei valitettavasti riittänyt! Löytyi enemmän niitä viisaita, joiden mielestä lakkautukset olivat parempi ratkaisu.

Jos sanot, että omakotitalomme olisivat ilman näitä ulkomaalaisten kuukauden kahden vierailuja, kokonaan tyhjillään, se on uutta! Loma-asunnot ovat oma lukunsa, niiden tarkoituskinhan on olla vain loma-asuntoja. Jaan kanssasi täysin eriävän näkökulman asiaan, kyllä meidän omakotitalomme täyttyisivät ihan helposti ilman, että ne myydään loma-asunnoiksi. Jos sinulla on muuta näyttöä, ehkäpä käyt joku päivä minulle sen näyttämässä! Tosin jos kiinteistöjen hinnat jatkavat samaa nousua, olemme ennemmin kuin pian tilanteessa, jossa tuo esittämäsi skenaario kyllä toteutuu.

Suomalainen loma-asunnon omistaja kerryttää joka tapauksessa johonkin Suomen kolkkaan ansioveroja, ulkomaalainen joka ostaa kiinteistön loma-asunnokseen ei.Pelisääntöjä näihin kauppoihin ajan takaa. Tämä ei edelleenkään estä ketään lopullisesti ostamasta tai omistamasta.

Allekirjoituksista.
Tulostettavassa ja luovutettavassa listassa näkyvät kyllä sitten nekin nimet, jotka eivät täällä netin sivuilla näy.