Kannabis lailliseksi

Anon ymous

/ #263

06.07.2007 15:22

Ja miten perustelet väitteen, että ihmiselle ei ole luonnollista päihtyä? Ihmiselle kaikki on luonnollista, koska meillä on vapaus valita. Ja tämän johdosta mikään ei ole meille luonnollista. Ja jos alat väittämään, että eläimetkään eivät päihdytä itseään, olet hyvin väärässä. Voin taata, että jokainen eliökunnan kasveja naposteleva otus hampun haistaessaan suuntaa popsimaan siitä paloja pois. Eritoten eläimet pitävät kyseisen kasvin kukinnoista. Ja tätä tapahtuu ympäri maailman, missä vain sattuu luonnosta löytymään hamppua. Myös suomessa, tietenkin ihmisen kautta kasvatettuna ja osittain luonnonvaraisena.

Ja ei tämän hampun tarvi tulla lailliseksi, tai edes lääkekäyttöön, kunhan vain saataisiin dekriminalisointi aikaan. Myös tämä nykyisen rikoslain pykälän täysi toteuttaminenkin riittäisi ja sekään ei vaadi muuta kuin poliisien asenteen muutosta.

Minusta on erittäin säälittävää toimintaa valtiolta käyttää suuria määriä verorahoja pelkästään hampuusien kiinniottamiseen. Kyllä he tätäkin vain tekevät.
Kun valtiolla ei ole enää kunnioitusta ihmisten oikeuksia kohtaan, alkaa hyvinvointivaltio olla utopiaa, vaikka sitä se Suomessa on ollut jo jonkin aikaa.