Kannabis lailliseksi

Grani

/ #264

06.07.2007 16:57

Kai annat tyttärellesikin 18-vuotis lahjaksi oman piipun sitten? Älä missään nimessä sano "Jos hän sen haluaa, niin tottakai." Saatat itsesi vastuuttoman vanhemman maineeseen.

"ei tämän hampun tarvi tulla lailliseksi, tai edes lääkekäyttöön, kunhan vain saataisiin dekriminalisointi aikaan."

Eli toisin sanoen hamppua ei saisi käyttää, omistaa, halussapitää, säilyttää, jne. mutta siitä ei kuitenkaan rangaistaisi. Olisi vain toisten ihmisten silmissä yhä edelleen samassa "hampuusin" asemassa. Kuulostaahan tuo hyvältä, jotta tällöin käyttäjät voisivat myöntää tekonsa ilman seuraamuksia ja hakeutua hyvillä mielin hoitoon. Erittäin miellyttävän kuuloinen näkymä - joskin sotii täysin ihmisluontoa vastaan. Kun se olisi täysin sallittua, ei se vähentäisi aineen käyttöä. Kun se olisi sallittua, ei se edistäisi ihmisten hakeutumista hoitoon sen enempää. Parempi kuitenkin säilyttää vanha tapa, vaikka vankilat täyttyisivätkin käyttäjistä - rakennetaan lisää vankiloita ja saadaan näinollen kunnon kansalaisille lisää työpaikkoja. Kuulostaa jo paljon paremmalta.