'Kiitos, herra kenraali!' - Suomen kansan avoin kiitosadressi

Janus Putkonen
Adressin tekijä

/ #128 Amerikkalaissotilaiden harjoitukset ja kenraalin paljastukset - 'asiat pidetään poissa julkisuudesta

13.06.2012 16:05

Viikko sitten median valtasi kohuotsikot Venäjän tarjottua Suomelle sotilaallista yhteistyötä ja esitettyä toiveen, että Suomi pysyisi liittoutumattomana. Vasta viikko kohun jälkeen selvisi, että samaan aikaan USA:n sotilaat aloittivat ensimmäiset yhteisharjoitukset Suomessa. Tämä on skandaali!

Toimittaja: Janus Putkonen
13.6.2012, Verkkomedia.org

Amerikkalaissotilaiden harjoitukset ja kenraalin paljastukset - 'asiat pidetään poissa julkisuudesta'

Kuluneen viikon aikana nähdystä ja koetusta päätellen Suomen media ja hallituspiirit suorittivat huolellisesti koordinoidun sekä luonteeltaan kavalan ja varsinkin lehdistön sananvapauden vastaisen NATO-kampanjan - propagandatempun - jonka tarkoituksena oli hyödyntää Venäjän asevoimien komentajan Nikolai Makarovin valtiovierailua lisätäkseen Suomen kansan NATO-myönteisyyttä.

Suomen johdon taktiikkana on Venäjä-pelon lietsonta, jolloin kansan pelästyneisiin reaktioihin tarjotaan ratkaisuna sotilaallista yhteistyötä USA:n ja NATO:n kanssa. Näille massapsykologisille operaatioille on annettu nimitys "ongelma-reaktio-ratkaisu" niiden strategisen suunnittelu- ja seurantasäännön mukaan.

Kenraali Makarovin pidettyä puheen viikko sitten tiistaina MPKRY:n tilaisuudessa, saimme vastaamme valtamediassa kahden päivän aikana kerrassaan valtaisan kohuotsikoinnin siitä, kuinka Venäjä olisi puuttunut uhkailemalla Suomen itsenäiseen päätöksentekoon. Suoralta kädeltä kommentointiin osallistunut hallitusjohto toistikin papukaijan tavoin, kuinka "Suomi tekee itse omat päätöksensä..." Vastaukset olivat kautta linjan yhteneviä, tylyjä ja epädiplomaattisia.

Lue koko artikkeli: