KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Vieras

/ #79 Re: Eläinten valvonta

08.12.2010 12:49

#3: nikkelinassu - Eläinten valvonta

KKY on vapaaehtoistyötä tekevä yhdistys. Emme ole mitään viranomaisia emmekä voi mennä määräämään kenenkään kotiin, kuinka kissojansa pitäisi hoitaa. Se on viranomaisten tehtävä. Sen sijaan otamme talteen heitteillä olevia ja kodittomia kissoja ilmoitusten perusteella, olivatpa ne sitten kesympiä tai arempia, kuten olemme aina tehneet. Villikissalaumat ovat nyt kyseessä. Ei niitäkään ole tarkoitus jättää pakkaseen kuolemaan, vaan toki kaikki pitää korjata talteen. Niistä saa jatkossa ottaa vastuun kunnalliset löytöeläintalot, jotka saavat siitä palkankin. Niitä ei tuoda KKY:n ensikoteihin tautivaarankaan takia. Siitähän meillä on nyt karvaita kokemuksia, kun kissarutto levisi 8 ensikotiin. Näin ollen oli tehtävä jokin ratkaisu pitkän harkinnan jälkeen. Neuvottelemme viranomaisten kanssa nyt, onko meillä edes oikeutta ottaa talteen villikissalaumoja. Loukuttaa niitä kyllä voimme ja sen teemmekin.