Kannabis lailliseksi

Turku

/ #270 No jos vielä kerran

09.07.2007 11:44

Harmittaa toistaa tätä koko ajan, mutta tuntuu menevän aika monilta ohi:

TÄMÄ ADRESSI EI VAADI KANNABIKSEN KÄYTÖN LISÄÄMISTÄ, EIKÄ EDES LUOPUMISTA TAVOITTEESTA VÄHENTÄÄ KANNABIKSEN KÄYTTÖÄ!

Kannabista käytetään jo. Sitä käyttää vuosittain jopa satatuhatta suomalaista. Koska käyttö on laitonta, siitä aiheutuu lieveilmiöitä: rikollisuutta, aineen joutumista alaikäisille, epämääräisiä paloturvallisuuden kannalta vaarallisia piilokasvatuksia, jne. jne., ja etenkin kiinnijäämisen aiheuttamia sosiaalisia ongelmia (työ- tai opiskelupaikan ja ajokortin menettämiset, sosiaalinen syrjäytyminen ja järjestäytyneen yhteiskunnan ulkopuolelle joutuminen).

Kaikkia näitä pystyttäisiin torjumaan laillistamalla kannabis. Silloin kannabis olisi laillisen yhteiskunnan ja valvonnan piirissä, ja ongelmakäyttöön pystyttäisiin puuttumaan varhaisessa vaiheessa. Laittomuus on ongelmien lakaisemista maton alle.

Tämä adressi vaatii kannabiksen käytön ja kasvatuksen laillistamista.

Kannabis muuten ei aiheuta "elinikäistä riippuvuutta" muuten kuin hyvin harvoissa tapauksissa, toisin kuin esimerkiksi tupakka tai kahvi.