Raiskauksille kovempi tuomio!

Grani

/ #64

11.07.2007 14:36

Joona Hirvonen, käytäpä tuota äskeistä tekstiäsi ja mielipidettäsi iskuyrityksenä, niin ymmärrät, miksi ne jäävät yrityksiksi. En todellakaan toivo, että Sinä joutuisit kokemaan raiskauksen sen enempää kuin yhtään kukaan muukaan oppiakseen, mitä se voi oikeasti olla.

On älyvapaata verrata sotaa seksiin - "love is like war", sopii ainoastaan lyriikoihin. Oletko kokenut kumpaakaan - sotaa tai raiskausta? Ellet, kuinka kummassa voit verrata kokemuksia?

Voin kuitenkin vertailla sotaa ja seksirikoksia, jos se saa sinut ymmärtämään asian oikean laidan:
-Sotaan mennään vapaaehtoisesti, ei sinne jouduta - itse on ihminen valintansa tehnyt (armeija tai siviilipalvelus). Raiskaus ei ole vapaaehtoinen.
-Sodassa kun saa luodin päähänsä, ei paljoa häiritse aivojen lenteleminen, kun on kerran kuollut. Raiskauksen uhri taasen näkee kaiken edelleen samanlaisena tapahtuman jälkeenkin - joskin aivan eri valossa.
-Samalla, kun pommeja räjähtelee, suolia sinkoilee ja raajoja lentelee sodassa, raiskauksen uhria hakataan, hänen veri sinkoilee ja hampaat lentelee.
-"Sotilaat rynnivät toisten kotiin ja hirttävät ja polttavat asukkaat elävältä." Kirjoitat kovin ristiriitaisesti. Eikö "rintamalle joutuva" olekaan se uhri enää, vaan hänestä tuleekin rikoksen tekijä? Näemmä sotilaita voikin verrata jollain tapaa raiskaajiin.
-Sodasta selviävälle saattaa jäädä elinikäiset traumat - kuin myös Varmasti jää raiskauksen uhrille. Tosin sotaan lähtiessään tietää, että kuolema voi koittaa, eikä hän siitä joudu sen jälkeen kärsimään. Kun taas esim. aamulla töihin lähtevällä naisella ei ole harmainta aavistusta siitä, että hänen loppuelämänsä tulee muuttumaan - ja hän tapauksen jälkeen saattaisi jopa Toivoa kuolevansa.

Mieti, hyvä ihminen(?), muutaman kerran ennen kuin edes viitsit tuolla asenteella Ehdottaa naiselle jotain intiimimpää.