EU:n ulkopuolelta tulevien ulkomaalaisten oikeutta ostaa Suomesta maata tai kiinteistöjä tulisi rajo

Kari Korte

/ #23

19.07.2007 09:29

Surullista kuunneltavaa ja katseltavaa tämä nykyinen kehitys, joka on EU:n myötä vain kiihtynyt. Markkinavoimat sanelevat elämäämme. Kaiken arvo lasketaan rahassa, kaikki on kaupan eikä ymmärretä, että asioilla on muitakin arvoja. Kaiken arvoa ei voi laskea rahalla. Rannoilla on itseisarvo sinänsä, rantojen säilymisellä luonnontilassaan luonnonarvoineen on itseisarvo sinänsä ja oman maan säilymisellä suomalaisilla on itseisarvo sinänsä. Ihminen tukehtuu omaan ahneuteensa - aivan kuin ihmisen elämä olisi vain taloudellisen hyödyn tavoittelua. Tutkimusten mukaan itsekkyys on lisääntynyt; johtuen ilmeisesti siitä, että markkinavoimat, kaupallistuminen ja kovempi kilpailu hallitsevat yhä enemmän jokapäiväistä elämäämme. Yhteiskunta kovenee, inhimillisyys ja muut arvot kärsivät ja niiden puolustelemista pidetään nynnyilynä. Ilmeisesti myös tunteenomaista suhtautumista omaan maahan ja rantoihin, vaikka sehän on vain inhimillistä. Kun rannat on rakennettu, niitä on vaikea palauttaa, varsinkaan ulkomaalaisilta. Tulemme joskus katumaan rantojen myyntiä ellemme saa sitä kuriin nyt. Älkää hyvät ihmiset olko näin lyhytnäköisiä - nähkää pintaa syvemmälle ja nenäänne pitemmälle.