Seis hyvitysmaksun laajentamiselle!

parasemic
Vieras

/ #48 Vastustan tätä adressia ja ihmettelen miksi olen yksin.

16.12.2010 18:57

Selvästikään kukaan täällä ei tiedä musiikkiteollisuudesta tai waretuksen aiheuttamista ongelmista yhtään mitään. Ensinnäkin, levymyynnin romahtaminen, ei vaikuta OLLENKAAN radiosoitossa oleviin mainstream artisteihin, joita tukee megakorporaatiot, vaan pienempiin bändeihin ja artisteihin jotka ovat pienten levy-yhtiöiden listoilla.

Nämä pienet levy-yhtiöt hakeutuvat tällä hetkelle yksi kerrallaan konkurssiin koska laiton lataaminen tiputtaa niiden, jo valmiiksi, pienet tulot, koska suurin osa pystyi ennen hädin tuskin pitämään itsensä plussan puolella, ja tukevatkin vain OIKEAN musiikin tekemistä, voiton hakemisen sijaan.

Teosto on syöpä josta pitäisi päästä eroon, mutta sen tuet ovat tällä hetkellä ainoat, jotka pitävät nämä pienet levy-yhtiöt toiminnassa.

Lisämaksut medialaitteisiin, on huono ratkaisu ongelmaan, mutta se on pakollinen paha, jotta emme joudu tulevaisuudessa kuuntelemaan pelkästään onnettomia teinistaroja ja idols voittajia, jotka eivät saa levy-myynnistään mitään, vaan ovat levy-yhtiöillä kuukausipalkkaisina työntekijöinä säveltämättä mitään itse.

En halua alkaa luettelmaan mitään artisteja, jotka oikeasti kärsivät ja tulevat mahdollisesti lopettamaan uransa, jos lisämaksut medialaitteista hylätään, tai muuta vaihtoehtoa rahan saamiseen levy-yhtiöille ei keksitä, koska se aiheuttaisi vain flamea musiikkigenreistä ja mieltymyksistä (tyyliin: "Ihan paskoja tommoset, kuunnelkaa Antti Tuiskua, se on komee ja se ei haluu rahaa mun muistitikuista!")

En allekirjoita tätä adressia, ennen kuin joku on antanut realistisen vaihtoehdon rahan hankkimiseen levy-yhtöille, waretuksen lisääntyessä, jotta katkaistaan OIKEAN musiikin tekemisen kuoleminen ja väkisin tuotetun, megakorporaatioiden tukeman, turhan roskan muuttuminen ainoaksi uuden musiikin muodoksi.

p.s. Suurin osa ongelmissa olevista artisteista ei ole "taiteilijoita jotka haluavat elää muiden ihmisten kustannuksella" vaan tekevät normaalia työtä musiikin tekemisen lisäksi, koska tulot ovat jo ilman warettamista pienet koska levymyynti on pientä, keikkoja vähän, joista suurin osa klubeilla, sekä paitojen yms krääsän tekemiseen ei ole rahkeita, ainakaan riittävässä mittakaavassa.