VETOOMUS JYRKI KATAISEN EROTTAMISESTA

Vieras

/ #567 Voi jumankekka

12.07.2012 17:13

Moni tuntee olevansa tänään ryöstetty ja huijattu, kun EU:ssa tehtiin yöllä päätös suomalaisten verorahojen pumppaamisesta Espanjalaisille pankeille. Hallituksen rehellisyys on vahvoin perustein kyseenalaistettu ja on paljastunut, että Katainen on kaupannut samoja 'saavutuksia' yhä uudestaan.

Toimittaja: Janus Putkonen
10.7.2012, Verkkomedia.org

Katainen kauppasi EU:n pankkivalvonnan 'saavutuksena' kahteen kertaan 2,5 vuoden aikana

YLE kirjoittaa tänään tiistaina, että "Euroalueen valtiovarainministerit pääsivät yhteisymmärrykseen Espanjan tukipaketin ehdoista Brysselissä. Valtiovarainministerien mukaan euromaat ovat valmiit luovuttamaan 30 miljardia euroa heinäkuun loppuun mennessä Espanjan heikkojen pankkien tukemiseen."

Suomalaiset ovat aiheesta raivoissaan. Pääministeri Jyrki Katainen on koittanut liennytellä suomalaisten hermostumista hallituksen takinkääntöihin ja päätöksenteon epäselvyyksiin ristiriitaisilla selityksillä, joita sitten onkin selitetty taas uusilla ristiriitaisuuksilla suhteessa aiempiin sanomisiin.

Onko hallituksen toiminta rehellistä? Kiistattomat todisteet osoittavat nimittäin nyt senkin, että suomalaisille on myyty vastenmielinen ja vahingollinen päätöksenteko toistuvasti samoilla "saavutuksilla".

On siis aiheellista kysyä nyt, kuinka Euroopan pankkivalvonnasta voidaan päästä sopuun ja tehdä samoja "saavutuksia" kahteen kertaan, ja vain 2,5 vuoden aikana?

1. YLE uutisoi EU-pankkivalvonnasta vuonna 2009 näin:

Talous 3.12.2009 klo 10:58

Katainen: EU:n uusi pankkivalvonta turvaa myös Suomen edut

“Eurooppalaisesta pankkivalvonnasta saatu sopu on lisännyt myös uskoa Suomen vaikutusvallan säilymiseen EU:n talousasioissa. Valtiovarainministeri Jyrki Katainen (kok.) on vakuuttunut, että uusi ylikansallinen finanssivalvonta ottaa eri kokoiset maat tasapuolisesti huomioon.”

2. Helsingin Sanomat uutisoi EU-pankkivalvonnasta vuonna 2012 näin:

29.6.2012 17:30 STT

Katainen: EU-huippukokouksen suurin uusi päätös koskee pankkivalvontaa

“Pääministeri Jyrki Kataisen (kok) mukaan suurin uusi asia, josta EU-huippukokouksessa sovittiin, koskee eurooppalaista pankkivalvontaa. Kataisen mielestä päätös yhteisen pankkivalvojan perustamisesta oli pohjoisten EU-maiden aikaansaannosta.”