Puolueita kohdeltava tasa-arvoisesti

Vieras

/ #11 Kaupallisten toimijoiden syrjimättömyysvaade pilaa muuten hyvän adressin

28.12.2010 14:47

Adressi ei minullekaan aukea Muutoksen adressina vaikka adressin laatijalla on mainittuna "(Muutos 2011 r.p.)" nimen perässä.

Yksi lause tuossa adressissa särähtää pahasti: "Myös kaupallisille toimijoille voisi ja olisi syytä asettaa selkeitä tasapuolisuusehtoja, mikäli ne tekevät vaaliohjelmia." Tämä on selkeä julkaisijavapauden rajoitus, ja siis yhteisöjen sananvapauden leikkaus. Syrjimättömyys yksityisellä sektorilla on hankala juttu toteuttaa ja toteutettuna rajoittaa selkeästi yksityisen sektorin vapauksia.

Yleisradion kyllä tulee olla tarjota näkyvyyttä KAIKILLE puolueille... ja toisin kuin Soini sanoi, ei pelkästään EDUSKUNTApuolueille, koska eduskuntapuoluestatus mittaa puolueen kannatusta viime vaaleissa: nyt olevat vaalit ovat ENSI vaalikauden vaalit. Ei jumituta olemassaolevaan, vaikka se toki onkin vanhojen puolueiden (mukaan lukien Persut) etu. Näkeehän tuon, että Persut ovat huolissaan vain itsestään... kannattavat äänikynnyksen asettamistakin, jotta "puoluekenttä ei pirstaloidy", tjsp. unohtaen, että he(kään) eivät olisi eduskunnassa jos äänikynnys olisi ollut olemassa heidän etsikkoaikanaan.