Raiskauksille kovempi tuomio!

Grani

/ #68

30.07.2007 14:18

"Mun mielestä raiskaajilta munat pois. sitten keskelle jotai toria sidottuna ja ihmiset sais käydä vähän "jututtamassa" niitä saatanan raiskaajia!!!!!"

Onhan tämä mielipide, mutta hyvin raaka sellainen. Tästähän seuraisi erittäin vakava pahoinpitelysyyte taasen sille henkilölle, joka nämä munat pois leikkaisi. Mitäpä hänelle sitten tehtäisiin? Leikkauskäsi irti? Entäpä tämän henkilön käden leikkaajalle? Häneltäkin käsi pois? Aikamoinen oravanpyörä olisi käsillä ja kohta olisimmekin kädettömiä koko ihmiskunta.

Pahaltahan se kuulostaa, mutta kaikille (niin raiskaajille kuin ohitusleikkauksissa epäonnistuneille lääkäreillekin) on olemassa käsite "oikeus". Jos rikos määritellään käänteis-utilitaristisesti, "mahdollisimman huonoa mahdollisimman monelle", niin tällöin maailman pahimmat ihmiset eivät suinkaan ole raiskaajia, vaan orjuuttajat ja massamurhaajat - tosin heitä vastaan on turha käydä kiistelemään, hehän ovat mahtivaltioiden päämiehiä ja suuryritysten ylijohtajia. Huono juttu, mutta yhä edelleen joudumme maailmassa nöyristelemään paskalle.