Autetaan vammaisperhe voittoon taistelussa huostaanottoa vastaan

vierailija
Vieras

/ #58 lapsen etu

04.01.2011 17:33

Viranomaiset ja perhe taistelevat lapsista. Perheen olot ovat viranomaisten mielestä lapsille sopimattomat, koska huostaanottoon on ryhdytty. Vanhemmat haluavat huolehtia itse 15- ja 10-vuotiaista lapsista! Lapset haluavat asua kotona! Vanhempien avustajat ovat nähneet tilanteen vaikeuden jo 15-vuoden ajan, joten ennaltaehkäisevää tukea on viranomaisten taholta perheelle annettu jo vuosien ajan. Onko näin ? Mitä tämä viranomaisten kautta järjestetty ennaltaehkäisevä tuki on pitänyt sisällään? Huostaanotto on julma ja epäinhimillinen teko jos vanhemmat pystyvät ja haluavat lapsiaan itse hoitaa. Huostaanoton uhka on jo rikkonut perhettä ja aiheuttanut syvää kärsimystä ja ahdistusta lapsille. Jos vanhemmat tarvitsevat tukea lastensa hoidossa, sitä on järjestettävä heille! Huostaanotto 15-vuotiaan kohdalla vie lapsen laitokseeen, josta hänet muutaman vuoden kuluttua, 18-vuotta täytettyään, siirretään välittömästi pois. Jälkihuoltoa ei ole ja nuori on kadulla ilman mitään turvaa.