Autetaan vammaisperhe voittoon taistelussa huostaanottoa vastaan

vieras
Vieras

/ #89 oikeudet

11.01.2011 15:04

Viranomaiset eivät ole vastuussa virheistä. Hallintokantelut tarkastetaan vain viranomaisten kirjauksien mukaan. Vastuunkantajaa viranomaistaholta tai esimiehistä ei tule löytymään. Tämä toimintaperiaate on ollut käytössä vuodesta 2000 alkaen.

Kaikki viranomaisten kirjaukset ovat jo nyt tehty tulevat hallintokantelut huomioiden. Sosiaaliasiamies antaa tietoa, mitä näistä perheestä tehdyistä kirjauksista vanhemmilla on oikeus tällä hetkellä saada luettavakseen. Kaikki viranomaisten kanssa tehty asiointi ( sopimukset, lupaukset, selvityspyynnöt) on oltava KIRJALLISENA. Vain paperilla olevat asiakirjat ovat todistusvoimaisia. Lastensuojelun viranomaisen sana äitiä vastaan on aina vahvempi hallinto-oikeudessa.

Aktiiviset, toimintaa kyseenalaistavat äidit/vanhemmat joutuvat kestämään viranomaisten taholta painostusta. Uhka lasten menettämisestä vaikuttaa äidin käytökseen ja voidaan kirjata jälleen lisää HUOLTA.

Suomalaisista lapsista on tullut kauppatavaraa ilman mitään oikeuksia. Perhetyöntekijän muutamien käyntien jälkeen siirrytään viimesijaiseen huostaanottoon, koska muita tukimuotoja ei ole. Suuret, rahaa ja voittoa omistajilleen tuottavat kasvatuslaitokset saavat lisää pysyviä asiakkaita. Esim. peruskoulu saattaa ohjata lapsen lastensuojelun asiakkuuteen ja kunta säästää näin erityisopetuksessa. Kyseessä on raha, ei lapset eikä lapsen etu.

Huostaanotolla puututaan lapsen ihmisoikeuksiin ja perusoikeuksiin, se on äärimmäinen yksilön vapautta rajoittava toimi. YK:n lapsen oikeuksien komitea on antanut kannanottoja siitä, että Suomessa asuu valtava määrä lapsia kodin ulkopuolellla.