Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Vieras

/ #752

18.11.2012 12:50

Sivistysmaissa ei yhtiöt harrasta imperialismia. Vaikka nyt norjassa on valtion perustama yhtiö, joka ainaki luultavasti toimii vastuullisemmin kuin kansainvälinen sijoitusyhtö. Suomessa on nyt sellainen tilanne, että kautta maan voitot valuu ulkomaille ja raskasmetallit jokiimme! Nyt pitäisi perustaa vastuullinen kaivosyhtiö suomeen. Meillä on valtavat malmivarat. Ne voidaan hyödyntää sotkematta luontoa ja oikeasti tuottaa suomalaisille siis meille jokaiselle hyvinvointia ja työtä. Eniten tässä potuttaa tietty tuo korvaamattoman luonnon sotkeminen, mutta jos kansainvälisen kaivosyhtiön tuloista suomeen jää murto-osa, niin onko siinä mitään järkeä? Eli perustetaan meidän suomalaisten omistama yhtiö joka toimii vastuullisesti ja rahatkin jää tänne! <--Tehkää ny joku napakka adressi tästä. Lappilaisena olen tietysti huolestunut lappista, mutta pidän yhtä arvokkaana etelä-suomen luontoa ei minulla olisi pokkaa huudella maailmalla vastuuttomille yhtiölle, että menkää sinne helsinkiin kaivamaan sielä on malmia! Nyt joku roti tähän hommaan.