Ei mausteita tai ruokaa lääkeluetteloon

Vieras

/ #86 Re: Vaivaa

28.11.2012 04:27

#4: lainaa - Vaivaa Monille aiemmin lääkeluotteloon luetteloiduille hyville rohdoksille (esim. venäjänjuuri eli Siperian gingseng) on käynyt niin, että ne ovat poistuneet markkinoilta, koska ravintolisävalmistajilla ei ole ollut varaa valmisteen kalliiseen rekisteröintiin (taitaa maksaa noin 20 000 euroa). Ainakaan minä en halua, että vuosisatoja käytössä olleita ja turvallisiksi osoittautuneita ruokia ja mausteita siirretään lääkeluetteloon, minkä seuraksena niiden saatavuus voi vaarantua.

Turha pelko. Ei yksikään leipomo tule rekisteröimään kauraleipiä tai myslejä 20000 eurolla, jos siitä ei ole saman arvoista etua. Eikä tulli tule pysäyttämään niitä rajalla, vaikka selvitys ei riittäisi. Jokainen meistä on valinnut poliitikon, jonka kuuluu paneutua tällaiseen. Eiköhän he varmista, että ruoat pysyvät ruokina, vaikka jotain käytettäisiin aina välillä lääkkeenäkin.

Agenda ei oikein selvinnyt tuosta adressista, mutta kun katsoo sitä 2. luetteloa, on se helppo arvata. Adressiin kaivataan ilmeisesti nimiä luomalla uhkakuvia ruoalla, vaikka tavoite taitaa olla aivan muualla. Ei Elovena siirry apteekkien hyllyille, vaikka annetaan ymmärtää muuta.