Ilotulitus ammattilaisten tehtäväksi

vuosia jo koirien kanssa evakossa mökillä uutena vuotena

/ #30 Luettuani

02.01.2013 20:35

kaikki tähän astiset kommentit en voi kuin ihmetellä miten tyhjäpäiväisiltä oman navan tuijottajilta kuulostavat ilotulitteiden puolesta puhujat lähes kautta rantain verrattuna kaltaisiini, jotka emme kannata tätä älyvapaata räiskyttelyä lasten, vanhusten, kotieläinten ja luonnonvaraisten eläinten sekä koko luonnon kiusaksi puhumattakaan siitä, että vedotessaan siihen, että se on etenkin lasten ilon vuoksi ei oteta huomioon niitä lapsia, jotka loukkaantuvat ehkä loppuelämäkseen, niitä lapsia joille ilotulituksiin laitettu raha olisi todella tervetullut lisä jokapäiväiseen elämäänsä (ihan jo Suomessakin), niitä lapsia jotka yötä myöden kehitysmaissa joutuvat terveytensä uhalla näitä pommeja rakentamaan. Pidänkin siksi tuota lausumaa, jonka niin usein kuulee, että se on lasten vuoksi todella groteskina ja erityisen tekopyhänä. Lapset eivät osaa haluta sitä mitä ei heille vanhempansa opeta.
itse kannattaisin todellakin täyskieltoa ilotulitteille mutta jos se saataisiin edes sellaiseksi että vain ja ainoastaan ammattilaiset saisivat sitä tehdä niin kyllä se vähentäisi todella paljon sitä yleistä härdelliä mitä uusi vuosi niin monelle on.