Sopimusperusteisen jätekuljetusjärjestelmän puolesta

Martti Halme

/ #5 Pidetään kiinni Salon yrityksistä ja työpaikoista!

24.01.2013 05:32

Jätteenkuljetusjärjestelmästä päättäminen kuumensi salolaisten tunteita kun siitä viimeksi päätettiin vuoden 2009 lopulla Salon valtuustossa. Demarit halusivat saada aikaan päätöksen, jossa olisi siirrytty kunnalliseen Rouskiksen kilpailuttamaan jätteenkuljetusjärjestelmään. Ehdotus hävisi äänin 51-24.

Mikäli päätös olisi hyväksytty, olisi se tarkoittanut ylikansallisen yhtiön tuloa hoitamaan Salon jätteenkuljetusta ja yksityisten salolaisten jätteenkuljetusyritysten alasajoa, sekä paljon työttömyyttä ja hukkaan menneitä investointeja. Tämä olisi tullut kalliiksi salolaisille, koska halvan ensimmäisen kauden tarjouksen jälkeen hinnat nousevat, kun paikalliset kuljettajat ovat joutuneet lopettamaan.

Salossa paras tapa hoitaa työllisyyttä on pitää kiinni niistä yrityksistä mitä täällä on ja taata niille toimintamahdollisuudet. Omasta puolestani voin vakuuttaa olevani nykyisen jätteenkuljetusjärjestelmän kannattaja, kun siihen seuraavan kerran otetaan kantaa. Salon järjestelmä on toimiva ja haluan pitää jätealan työpaikat Salossa.