Hoitajien palkkaukseen ja työoloihin saatava parannus

riitta puolatie
helsinki

/ #50 lisää nimiä listaan

03.10.2007 19:29

Hoitajien palkkausta ja työoloja koskeva adressi luovutetaan perjantaina. Yritetään saada vielä paljon nimiä ennen sitä. Adressia selaillessa huomasin, että samaa sukunimeä ei ole peräkkäin montaakaan. Pyytäkää hoitajat ihmeessä miehiänne ja muita sukulaisiakin allekirjoittamaan, on tärkeää osoittaa kuinka paljon ihmisiä on takanamme tässä työtaistelussa. Suomi on häpeällisessä tilanteessa verrattuna vastaaviin teollistuneisiin maihin, missä hoitajien palkat ovat aivan eri luokkaa ja hoitajia on enemmän potilaita kohden.
Ylitöitä ei kannata nyt tehdä, vaan näytetään miten tarpeellisia ja tärkeitä me olemme yhteiskunnalle ja miten vaikeaksi tilanne voi mennä, jos hoitajien työtä ei aleta arvostaa enemmän. Kun tärkeälle ja välttämättömälle työlle ei löydy tekijöitä alipalkatuista naisista, ehkä päättäjien silmät avautuvat. Silloin kun joku asia jätetään tekemättä, sen tärkeys vasta huomataan, eikä sitä pidetä itsestäänselvänä. Itse olen äänestänyt jaloillani ja lähtenyt jatko opiskelemaan, mutta teen sh-keikkaa esim. sunnuntaisin, jolloin tunnen saavani vastetta työlleni rahallisesti. Jos palkat ei nouse kunnolla äänestäkää ihmiset jaloillanne!!! Parempien palkkojen perään!!