Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

paviljonki purkuun, minä en sitä tarvitse

/ #47

29.01.2013 18:17

"..Ja kiitos linkeistä: "Helsingin Polkupyöräilijät ry (HePo) kiittää mahdollisuudesta tutustua suunnitelmaluonnokseen ennen virallista nähtävilläoloa..." Tämä siis 1.11.2012, reilusti ennen kuin siitä kerrottiin muille asianosaisille! Kiitti, meille riitti. Jos tämä ei ole salaseurapuuhaa, niin mikäs sitten?"

Suunnitelman piirrustukset olivat juuri ne samat mitkä esiteltiin Taivallahden ala-asteen yleisötilaisuudessa (ja olivat myös verkossa, mistä en niitä enää lyödä). Mutta joka tapauksessa mitään "tiskin alta" saamista ei ole, vaan ainoastaan niille ei oltu määritelty muistutuspyyntöä eikä aikaa, vaan muistutus on lähetty "pyytämättä" samoin kuin esim. tämä http://www.hel.fi/static/public/hela/Kaupunkisuunnittelulautakunta/Suomi/Paatos/2012/Ksv_2012-06-05_Kslk_19_Pk/C4200D69-BD86-4D13-9D7A-20D0206AFC97/Vastine_oikaisuvaatimukseen,_joka_koskee_Nordenski.html
Kiva olisi nähdä, mitä postia Töölö-seura saa. Ja onko se salaseura.

Ja mitä tulee ruuhkiin: kumpi mahdollisesti aiheuttaa jo nyt enemmän ruuhkautumista, pyöräily ajoradalla estäen takaa tulevan liikenteen, vai pyöräily omalla vartavasten suunnitellulla väylällä samalla muun liikenteen soljuessa?

Pysytään toki aiheessa, joukkoliikenteen heikentämisessä, joten unohdetaan puut ja muut. Entä miten ratikka kasiin saataisiin lisää nopeutta pysäkkipari säilyttäen? kuljettajarahastus pois, valoetuudet kuntoon siellä missä liikenne tökkii (oli se sitten Ruoholahdessa tai Hameentiellä; onko jossain paikka missä vasemmalle kääntyvät autot estävät sujuvan liikenteen? Antakaa omia näkemyksiä.. muitakin kuin että sitä ei saa ottaa pois. Kaikki tietää faktan, että nro 8 keskituntinopeus on alle 14km/h.