Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Keijo

/ #142 Vihreän pyöräilijän taakka

07.02.2013 16:22

Siihen nähden, kuinka marginaalisena ilmiönä monet pyöräilyä pitävät, tuntuu se herättävän melko väkeviä tunteita. Monilla kommentoijilla on ehkä jo pidemmän aikaa ollut jotain pyöräilijöitä vastaan, mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa kiukku suuntautuu kyllä hieman väärään paikkaan.

On nimittäin niin, että sen paremmin lehmuksien poisto kuin raitiovaunupysäkkien sijainnin muuttaminenkaan ei johdu Mechelininkadulle tulevista pyöräteistä. Asia selviää mm. liikennesuunnittelupäällikkö Ville Lehmuskosken kirjoituksesta

Pyöräily tuskin on muutenkaan ollut Mechelininkadun suurimpia ongelmia tähänkään asti. Toki ongelmien olemassaolo riippuu tarkastelunäkökulmasta. Jos ajatellaan liikenteessä olijoiden selvää enemmistöä, jalankulkijoita, niin heidän näkökulmastaan Mechelininkadun suurin ongelma on ehdottomasti jalkakäytäville pysäköidyt autot. Tämä ilmiö on kovin helsinkiläinen ja suomalainen. Vai onko kukaan kommentoijista törmännyt vastaavaan ilmiöön muualla Länsi-Euroopassa? Jos ei ole vähään aikaan tullut kävelleeksi Mechelininkadulla, voi alla olevasta linkistä ladata muutaman valokuvan. http://rapidshare.com/files/2949816834/M.rar