pidetään Kuuselan koulu Hamarissa

Pääskytien Kuuselan koulu-yksikköä ei tulisi siirtää Hamarista,omasta rauhasta ja omasta hierarkiastaan pois. Kuuselaan siirretyt oppilaat ovat siellä jostain syystä. Monien nuorten ongelma on vain yksinkertaisesti liian suuret tilat ja monisatapäiset nuorisomassat jotka joutuu päivittäin kohtaamaan "normaalissa" koulussa. Toiset ovat oppimisvaikeuksien takia siellä ja joillain painavat raskaammat syyt. Meillä jokaisella on oikeus saada opetusta tarvitsemallamme tavalla ja ns.erityisnuorilla voi olla tarve saada apua, vain enemmän aikaa, aikuisen huomiota ja läsnäoloa. Suuressa koulussa tuota aikuisen ja nuoren välistä turvasidettä on lähes mahdoton muodostaa. Kuuselan koulun opettajat ovat tehneet vuosia tärkeää,korvaamatonta työtä näiden nuorien kanssa,jotka Kuuselaan ovat päätyneet(päässeet).Arvostus tulisi antaa heille ja kuunnella heidän mielipidettään ja perusteitaan,jotka asioiden oikean laidan tietää ja tuntee kuviot. Tämän hetkisten koululaistenkin mielipide tulisi ottaa huomioon vaikka jo uudistuneen lastensuojelulainkin(kohta 2)takia. Se että tilat muka ei ole sopivat ei ole hyvä syy.Sillä tilat on olleet sopivat tähän päivään asti ja rakennuksessa sentään on puitteet kohdillaan.
Koulu voi olla kodinomainen paikka jossa kaikki viihtyvät ja tuntevat olonsa hyväksytyksi ja turvalliseksi. Sen yhteisö voi muodostaa nuorelle jopa "toisen perheen". Siellä JUURI SINUA arvostetaan, yksilöllisyyttäsi tuetaan ja annetaan aikaa (vielä kouluvuosien jälkeenkin).
-Sitä Kuusela on.

pilvi karjalainen    Ota yhteyttä adressin tekijään