Liikenneturvallisuuden parantaminen Torniossa Jokivarrentiellä ns. Lohipadon risteyksessä

Torniossa Kivirannan kaupunginosassa sijaitsee erittäin vilkasliikenteinen ja vaarallinen risteysalue Jokivarrentien, Isopalontien ja Kuljunkadun risteyksessä. Risteystä kutsutaan ns. Lohipadon risteykseksi lähettyvillä sijaitsevan K-Market Lohipadon mukaisesti.

Etenkin aamuisin klo. 7.00 - 9.00 ja iltapäiväisin klo. 15.00 - 17.00 risteys on erittäin vilkas ja ruuhkainen Jokivarrentien runsaasta liikenteestä johtuen. Isopalontieltä ja Kuljunkadulta Jokivarrentielle pyrkivät joutuvat ruuhkaisimpina aikoina jonottamaan useita minuutteja päästäkseen jatkamaan matkaa. Pitkästä jonotusajasta ja kiireestä johtuen risteyksessä nähdään päivittäin "läheltä piti"- tilanteita ja kolaritkin ovat olleet varsin yleisiä. On vain ajan kysymys, milloin "Lohipadon risteyksessä" tapahtuu vakava onnettomuus.

Me adressin allekirjoittajat vaadimme, että Lohipadon risteyksen turvallisuutta parannetaan joko a.) liikennevaloilla tai b.) liikenneympyrällä

liikennevalo.jpg